Witamy, 24 października 2017 r. Imieniny: Arety, Marty
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Oczekiwania pracowników - employee expectations

interesy, potrzeby, nadzieje pracowników na osiągnięcie lepszych warunków pracy, płacy i życia w pracy. W świecie pracy istnieją dzisiaj następujące oczekiwania, które powinno się brać pod uwagę w kierowaniu kadrami (wg R. Schultza):
 Większość ludzi chciałaby mieć stałą, sensowną pracę (zabezpieczone miejsce pracy) i wiedzieć jakim zadaniom mogą sprostać.
 W pewnych dziedzinach wielu ludzi chciałoby pracować w dużej mierze samodzielnie.
 Chcieliby być informowani nie tylko o sensie i celu swojej pracy; życzą sobie również informacji o przewidywanym rozwoju ich miejsca pracy i otoczenia, jak również o możliwościach uczestniczenia w decydowaniu o zmianach personalnych i zmianach w przedsiębiorstwie.
 Kładą nacisk na aktualnie dobre warunki pracy, na które składają się nie tylko warunki techniczno-organizacyjne, ale i socjalne.
 Są zainteresowani rozwojem materialnym i socjalnym.
 Cenią bardziej kontrolę wyników niż niespodziewanie zarządzoną kontrolę zachowań.
 Wolą kontrolę własną (samokontrolę) niż kontrolę przeprowadzaną przez przełożonego.
Są to oczywiście oczekiwania przybliżone, gdyż sformułowanie powszechnie akceptowanych oczekiwań jest niezwykle trudne, jako że zróżnicowani są sami ludzie, a także zróżnicowane są warunki, w których oni żyją i pracują, czy też muszą pracować i żyć.
[J. Penc]

Zobacz również: potrzeby , aspiracje , wartości oczekiwane


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Paradoks wydajności - efekt sprzeczny z przekonaniem, że wzrost wydajności powinien przyczynić się do wzrostu konkurencyjności firmy i zapewnić jej lepszą pozycję...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch