Witamy, 14 grudnia 2017 r. Imieniny: Alfreda, Izydora
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Redundancja - redundance

cecha komunikatu zawierającego więcej informacji niż jest to niezbędne do przekazania jego treści; powtarzanie treści komunikatu lub ponowne jej przedstawienie w innej postaci.
Redundancja przeciwdziała szumowi informacyjnemu, ograniczając niepewność w przekazywaniu komunikatu. Optymalny jej poziom zależy od sposobu przekazu komunikatu. Jeśli jest on przekazywany na przykład na papierze, taśmie lub dyskietce, proces komunikacji wymaga niewielkiej redundancji. Jeśli zaś komunikat jest złożony i jest przekazywany ustnie warto powtórzyć podstawowe sprawy nawet w kilku różnych sformułowaniach.
Redundancja może być przesadzona. Jeśli usłyszymy tę samą wiadomość zbyt wiele razy, naszą reakcją może być znudzenie lub rozgniewanie. Z czasem taki komunikat jest odbierany jako szum informacyjny. Nadmierną redundancją grzeszą, niestety, nasze reklamy, co rażąco osłabia ich skuteczność, wywołując u niektórych osób reakcje obronne hamujące percepcję przekazywanych informacji.
[J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Prawo wzmocnienia - prawo efektu dotyczące wzmocnienia; względnie trwała zależność między działaniem a wynikami tego działania (pozytywnymi bądź negatywnymi). Zgodnie z...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch