Witamy, 21 października 2017 r. Imieniny: Celiny, Hilarego
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Segment strategiczny - strategic segment

dziedzina działalności charakteryzująca się unikatową kombinacją kluczowych czynników sukcesu opartych na szczególnych umiejętnościach i doświadczeniu skumulowanym przez dane przedsiębiorstwo (wg Strategora). Segment strategiczny powinien być wyodrębniony w sposób najbardziej odpowiedni do rodzaju decyzji strategicznych. Przedsiębiorstwo powinno łączyć tyle segmentów strategicznych, ile można w nim wyróżnić jednorodnych kombinacji kluczowych czynników sukcesu, aby każdy taki segment stanowił specyficzny obszar konkurencji.
Podstawą segmentacji strategicznej powinna więc być analiza kompetencji niezbędnych do podjęcia walki konkurencyjnej w danym segmencie.
Wyodrębnienie segmentów strategicznych jest procesem skomplikowanym, ponieważ często niełatwo jest uzyskać niezbędne informacje i wyznaczyć firmie obszary jej ekspansji. W literaturze wyróżnia się pięć typów strategicznych segmentów rynku: według finalnego zastosowania, według wyboru, według regionów geograficznych, według wielkości odbiorców i według charakterystyki zakupów.
[J. Penc]

Zobacz również: atuty przedsiębiorstwa , atrakcyjność biznesu , siła rynkowa firmy , siły konkurencji


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Stres menedżerski - zaburzenia procesów regulacji zachowania i sprawności działania menedżera powstałe wskutek rozbieżności między wymaganiami jego roli zawodowej a...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch