Witamy, 21 października 2017 r. Imieniny: Celiny, Hilarego
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Segmentacja rynku - market segmentation

podział rynku według określonego kryterium na jednorodne grupy konsumentów (segmenty), które stanowią punkty odniesienia przy formułowaniu programu działania przedsiębiorstwa. Segmentację rynku można przeprowadzić biorąc za punkt wyjścia produkt (usługę) lub konsumenta. W pierwszym przypadku wyodrębnia się segmenty ze względu na reakcję konsumentów wobec danego produktu i jego cech, w drugim zaś segmentacji dokonuje się grupując konsumentów o wspólnych cechach niezależnie od cech danego produktu (usługi) oraz motywacji o jego zakupie, czy użytkowaniu.
Podstawą skutecznej segmentacji jest rozeznanie korzyści, jakie uzyskuje się przez działanie w określonym segmencie. Przed podjęciem tej działalności należy ustalić i ocenić odpowiednią strategię. Zdaniem Ph. Kotlera o użyteczności segmentacji rynku decydują następujące czynniki (warunki efektywnej segmentacji):
 wymierność: trzeba tak dokonywać segmentacji, aby można było zmierzyć wielkość oraz siłę nabywczą i określić profil segmentów rynku;
 znaczny rozmiar: segmenty powinny być wystarczająco duże i zyskowne, stanowić możliwie największe jednorodne grupy, do których można dotrzeć za pomocą dokładnie opracowanego planu marketingowego;
 dostępność: segmenty powinny być tak wyodrębnione, aby można było do nich skutecznie dotrzeć i je obsłużyć (dostępne kanały dystrybucji, środki informacji itp.);
 możliwość odróżnienia: segmenty powinny się odróżniać i w odmienny sposób reagować na poszczególne elementy marketing-mix i programy marketingowe;
 możliwość działania: segmentacja powinna ujawnić istniejące możliwości działania, pozwolić na sformułowanie skutecznych programów przyciągania i obsługi segmentów oraz rozwinąć określone przewagi konkurencyjne.
[J. Penc]

Zobacz również: segment rynku


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Stres menedżerski - zaburzenia procesów regulacji zachowania i sprawności działania menedżera powstałe wskutek rozbieżności między wymaganiami jego roli zawodowej a...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch