Witamy, 12 grudnia 2017 r. Imieniny: Ady, Aleksandra
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Siła przetargowa - bargain force

pozycja ekonomiczna nabywców i dostawców działających w danym sektorze umożliwiająca stawianie firmie coraz większych wymagań, powodujących dla niej zagrożenie i osłabiająca atrakcyjność tego sektora.
Rosnąca siła przetargowa nabywców może powodować, że będą próbowali obniżyć ceny, żądać lepszej jakości lub serwisu oraz przeciwstawiać sobie konkurentów, a to może obniżyć zyskowność sprzedaży wyrobów firmy. W celu odparcia tego zagrożenia firma (sprzedawcy) może wyselekcjonować nabywców dysponujących mniejszą siłą przetargową lub zaproponować atrakcyjną ofertę, której nabywcy nie będą w stanie odrzucić.
Rosnąca siła przetargowa dostawców może powodować, iż będą oni dążyć do podniesienia ceny czy obniżenia jakości lub ilości dostarczanych towarów i usług. Zaakceptowanie nowych warunków, bądź zmiana dostawców narazi firmę na dodatkowe koszty. Najlepszym sposobem obrony jest zbudowanie dobrych stosunków z dostawcami i korzystanie z wielu źródeł dostaw.
[J. Penc]

Zobacz również: klienci , kluby marketingowe


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Nabywca - Sensem i celem istnienia każdego biznesu jest nabywca. Jest tym, do kogo przedsiębiorstwo kieruje swe produkty i usługi i ostatecznym weryfikatorem...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch