Witamy, 19 lutego 2018 r. Imieniny: Bettiny, Konrada
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Udział w rynku - market share

procentowy udział produktu danej firmy w ogólnej sprzedaży tego produktu. Ten udział może być absolutny lub względny. Udział absolutny wyraża się procentowym udziałem w całości rynku. Udział względny dotyczy stosunku przedsiębiorstwa do najsilniejszego konkurenta. Gdy zaś przedsiębiorstwo jest najsilniejsze na rynku, wówczas udział względny oznacza dystans do następnego najsilniejszego konkurenta.
Wielkość udziału w rynku ma istotne znaczenie, gdyż wraz z jego wzrostem zwiększa się siła przedsiębiorstwa w stosunku do konkurentów i pozycja negocjacyjna wobec odbiorców jego towarów na danym rynku.
Udział w rynku może dotyczyć:
 sprzedaży wyrobu (wyrobów) firmy jako proporcji sprzedaży wyrobu (wyrobów) całego przemysłu (np. sprzedaż samochodu Polonez w porównaniu z całkowitym wolumenem sprzedaży wszystkich polskich samochodów);
 sprzedaży pojedynczego towaru w stosunku do całkowitej sprzedaży danej kategorii produktu, do której ten towar jest zaliczany (np. sprzedaż samochodu Polonez w stosunku do sprzedaży wszystkich samochodów osobowych w Polsce).
[J. Penc]

Zobacz również: segmentacja rynku , strategia rozwoju rynku


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Drogi pieniądz - utrudnione pozyskiwanie pieniądza z powodu wyjątkowo wysokiej stopy procentowej. Stosowanie polityki ,,trudnego pieniądza” związane jest z...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch