Witamy, 26 maj 2018 r. Imieniny: Eweliny, Jana
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Umiejscowienie kontroli - locus of control

subiektywne postrzeganie przez pracownika swojej sytuacji w pracy i jego przeświadczenie o własnych możliwościach jej kształtowania i wpływu na rezultaty swego działania. Poczucie umiejscowienia kontroli odgrywa ważną rolę w angażowaniu się pracownika w swoją pracę i obowiązki służbowe. Inaczej bowiem widzi możliwości ten, kto uważa, że wszystko zależy głównie od niego, czyli ten, kto ma poczucie wewnętrznego umiejscowienia kontroli, inaczej zaś ktoś, kto ma przeświadczenie, że tak na prawdę to niewiele od niego zależy. Ludzie z poczuciem kontroli wewnętrznej przypisują sobie zarówno sukcesy jak i niepowodzenia, zaś ludzie z poczuciem kontroli zewnętrznej głównie swoje niepowodzenia przerzucają na czynniki zewnętrzne. Poza tym ludzie z poczuciem kontroli wewnętrznej wolą polegać na sobie, pragną się sprawdzać, dążą na swój sposób do osiągnięć, to znaczy do przypisywania sobie wyników coraz trudniejszych do zdobycia.
[J. Penc]

Zobacz również: kontrola kierownicza , samokontrola , poczucie podmiotowości , poczucie własnej skuteczności


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Metoda AIO - kwestionariuszowa metoda pomiaru aktywności, zainteresowań oraz poglądów klientów. Według tego podejścia respondentom przedstawia się długi...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch