Witamy, 19 lutego 2018 r. Imieniny: Bettiny, Konrada
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Zadania stratega - strategist’s tasks

spełnianie powinności wobec firmy i siebie samego polegające na umiejętnym wykorzystaniu tego wszystkiego, co firma umie robić dobrze i co ją wyróżnia od innych (mocne strony), co jest i będzie korzystne w otoczeniu jej działania w celu zapewnienia jej dobrej pozycji na rynku i dobrego wizerunku w społeczeństwie. Tak więc, zadaniem stratega jest opracowanie i wybór takiej strategii, która umożliwiałaby urzeczywistnienie misji przedsiębiorstwa, mimo nawet niekorzystnych zmian zachodzących w otoczeniu.
Strateg musi wiedzieć, gdzie chce iść i jaką wybrać drogę (strategię), aby dojść do wyznaczonego celu wykorzystując efektywnie posiadane kapitały i zachowując równowagę z otoczeniem swojej firmy. Musi on znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:
 jakie są szanse i ograniczenia rozwoju firmy i rynku w sektorze jej działania?
 jakie produkty i usługi powinna ona oferować i wytwarzać?
 na jakich rynkach należy oferować produkty i jakie są możliwości ich segmentacji?
 jakie środki osobowe, finansowe i materialne (techniczne) należy w tym celu przygotować?
 w jaki sposób należy użyć tych środków, aby osiągnąć sukces przy przewidywanym poziomie ryzyka?
Znalezienie odpowiedzi na te pytania jest zadaniem stratega, którego rozwiązania nie może nikomu powierzyć. Strateg musi dokładnie przeanalizować nie tylko te poszczególne zagadnienia, ale także ich wzajemne relacje i współzależności. Zagadnienia te powinien on rozwiązywać nowatorsko, mając świadomość, że w grze o przyszłość wygrywa mądrzejszy i szybszy oraz bardziej konkurencyjny.
[J. Penc]

Zobacz również: menedżer-strateg , zarządzanie strategiczne , formułowanie strategii


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Drogi pieniądz - utrudnione pozyskiwanie pieniądza z powodu wyjątkowo wysokiej stopy procentowej. Stosowanie polityki ,,trudnego pieniądza” związane jest z...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch