Witamy, 12 grudnia 2017 r. Imieniny: Ady, Aleksandra
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Badania pierwotne - primary research

są podejmowane po raz pierwszy dla potrzeb rozwiązania konkretnego problemu i podjęcia związanej z nim decyzji. Są one kosztowniejsze od badań wtórnych, lecz w wielu przypadkach niezbędne dla zbadania bardziej złożonych problemów. Badania pierwotne, oparte na prostych metodach, są prowadzone przez samo przedsiębiorstwo, wymagające złożonych metod, wykonują na zlecenie agencje marketingowe i firmy konsultingowe. Badania prowadzone są dla: 1. charakterystyki zdarzeń i procesów rynkowych - badania opisowe,
2. ustalania związków przyczynowo-skutkowych sytuacji rynkowych, weryfikowania trafności przewidywań, objaśniania przyczyn określonych sposobów postępowania nabywców itp. - badania wyjaśniające,
3. przewidywania zmian na rynku, oceny perspektyw powodzenia nowych produktów i usług, możliwych zagrożeń ze strony konkurentów - badania prognostyczne,
4. pozyskiwania nowych pomysłów, tworzenia innowacji, ekspansji na nowe rynki - badania innowacyjne.
Wtórne i pierwotne badania marketingowe podejmowane są dla poznania nabywców oraz oceny korzyści, jakie zapewniają im produkty, ceny, kanały dystrybucji i promocja.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Nabywca - Sensem i celem istnienia każdego biznesu jest nabywca. Jest tym, do kogo przedsiębiorstwo kieruje swe produkty i usługi i ostatecznym weryfikatorem...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch