Film reklamowy - advertising film, spot
Filmy reklamowe nadawane są w telewizji w przerwach miedzy programami oraz podczas programów w telewizji komercyjnej. Siłę ich oddziaływania zapewnia bardzo znaczna liczba telewidzów oraz korzystne cechy reklamy telewizyjnej – ruch, akcja, sceny, mini opowiadania, piosenki, muzyka i efekty specjalne. Opracowanie filmu telewizyjnego wymaga: 1. opisu pomysłu z określeniem sposobów osiągnięcia pożądanego zamierzenia, 2. sporządzenia planu akcji, 3. napisania scenariusza, 4. ustalenia rodzaju inscenizacji, dekoracji i techniki zdjęć, 5. doboru aktorów, 6. opracowania tekstów, 7. wykonania zdjęć, 8. testowania filmu i dokonania koniecznych poprawek, 9. rozpowszechnienia filmu w telewizji według ustalonego czasu nadawania i częstotliwości powtarzania, 10. oceny skuteczności i efektów oddziaływania filmu reklamowego. Zasadą procesu tworzenia filmu reklamowego przez agencję reklamy jest stały udział zleceniodawcy w ocenie i zatwierdzaniu poszczególnych etapów i całości realizacji filmu.
[T. Sztucki]
|