Witamy, 21 października 2017 r. Imieniny: Celiny, Hilarego
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Kampania reklamowa - advertising campaign

jest kompozycją form i środków oddziaływania wielu różnych rodzajów reklamy na nabywców, w wielu miejscach ich rozpowszechniania za pomocą zespołu wzajemnie powiązanych masowych i nie masowych środków przekazu, występujących w ustalonej kolejności i w określonym czasie, dla wywarcia silnego wpływu na decyzje nabywcze i postępowanie konsumentów na rynku. Celem kampanii reklamowej jest osiągnięcie zamierzeń przedsiębiorstwa określonych w planie marketingowym. Ukierunkowanie kampanii reklamowej zależy od tego, jakie efekty i w jakim czasie chce osiągnąć przedsiębiorstwo, jakie produkty i rodzaje ich sprzedaży chce promować wśród nabywców, a także od tego, w jakich fazach cyklu życia produktu ma oddziaływać reklama. Zdaniem amerykańskich specjalistów projektowanie skutecznej kampanii reklamowej wymaga podjęcia pięciu podstawowych decyzji zawartych w formule „5 M”: 1. Mission – jaka jest misja i zamierzony cel kampanii reklamowej, 2. Money – ile pieniędzy trzeba wydać, aby osiągnąć ustalony cel, 3. Message – jaki przekaz powinien być użyty i jaka informacja rozpowszechniona, 4. Media – jakie środki przekazu powinny być zastosowane, 5. Measurement – jak będą mierzone i analizowane rezultaty kampanii reklamowej. Kampanię reklamową odróżnia od pojedynczych działań reklamowych:
 znaczny udział różnych form i środków reklamy,
 wzajemne skoordynowanie ich oddziaływania,
 ścisły podział zadań reklamowych wszystkich uczestników kampanii,
 znaczna siła oddziaływania, przy dużej częstotliwości stosowania w określonym czasie,
 koncentracja oddziaływania na określonych produktach, usługach i grupach potencjalnych nabywców,
 relatywnie wysoki koszt kampanii rekompensowany efektami jej oddziaływania i wysokością spowodowanych zakupów.

Pierwszy etap kampanii reklamowej obejmuje prace analityczno-przygotowawcze (wybór produktów, adresatów, zebranie szczegółowych informacji o skuteczności i efektywności oraz kosztach użycia rozmaitych form i środków reklamy. W drugim etapie ma miejsce opracowanie strategii i taktyki kampanii, a w szczególności koncepcji kampanii i jej argumentacji, kosztów, rodzaju mediów, wykonawców, czasu i miejsc oddziaływania, sposobów docierania do adresatów itp. W trzecim etapie następuje techniczne wykonanie przekazów reklamy, wstępne sprawdzenie prawdopodobieństwa ich skuteczności oraz rozpowszechnienie rek-lamy na podstawie zawartych umów z agencjami mediów. Czwarty etap polega na obserwacji przebiegu kampanii, koordynowaniu podaży i sprzedaży produktów z popytem wywołanym przez kampanię oraz dokonanie kompleksowej oceny trafności programu kampanii i efektów jej realizacji.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Stres menedżerski - zaburzenia procesów regulacji zachowania i sprawności działania menedżera powstałe wskutek rozbieżności między wymaganiami jego roli zawodowej a...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch