Witamy, 17 stycznia 2018 r. Imieniny: Antoniego, Henryki
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Narodowa strategia integracji

Strategicznym celem Polski jest członkostwo w Unii Europejskiej. Dla zapewnienia wspólnych korzyści niezbędne jest dokonanie dostosowania gospodarki i prawa do obowiązujących wymagań oraz wypracowanie skutecznych strategii wejścia i działania w Unii Europejskiej. Oznacza to konieczność:
 kontynuowania prywatyzacji i restrukturyzacji polskiej gospodarki,
 stosowania polityki szybkiego i zrównoważonego wzrostu gospodarczego zapewniającego wzrost dobrobytu społeczeństwa
 stopniowego zbliżania wskaźników makroekonomicznych do kryteriów Unii Ekonomicznej i Monetarnej,
 zwiększenia międzynarodowej konkurencyjności polskiej gospodarki,
 rozwijania infrastruktury gospodarczej, a zwłaszcza transportu i telekomunikacji,
 wspierania rozwoju nauki i techniki oraz podnoszenia poziomu wykształcenia społeczeństwa.
Korzyści z członkostwa w Unii Europejskiej mają charakter polityczny, społeczny i gospodarczy wynikający ze swobody przepływu produktów, usług, ludzi i kapitałów, dostępu do funduszy strukturalnych, napływu inwestycji i nowych technologii przyjaznych dla środowiska naturalnego. Należy się liczyć z tym, że:
1. liberalizacja zwiększy presję na restrukturyzację tych działów i gałęzi gospodarki, które nie są konkurencyjne na rynkach światowych i nie dają możliwości wzrostu wydajności pracy,
2. konieczne jest przyspieszenie restrukturyzacji rolnictwa
3. przyjęcie norm i standardów Unii Europejskiej wiąże się ze wzrostem kosztów produkcji, które winny być rekompensowane zwiększeniem efektywności wykorzystywania wszystkich zasobów wytwórczych.
Strategia dostosowawcza polskich przedsiębiorstw powinna prowadzić do wzrostu wydajności pracy i obniżki kosztów wytwarzania oraz sprzedaży, stanowiących niezbędny warunek zwiększenia konkurencyjności produktów i usług. Dotyczy to także usług, które do tej pory nie były przedmiotem konkurencji zagranicznej jak np. usług finansowych, lotniczych, telekomunikacyjnych. Warunkiem sprawnego funkcjonowania Jednolitego Rynku jest uczciwa konkurencja, co oznacza w szczególności ograniczenie możliwości nadużywania przez przedsiębiorstwa dominującej pozycji, przez kontrolę skali i form udzielania pomocy przez poszczególne rządy, a także niedyskryminacyjne zasady funkcjonowania rynku zakupów publicznych. Innym warunkiem jest wyrównanie standardów ochrony konsumentów dla zabezpieczenia ich interesów zdrowotnych i ekonomicznych przez zapewnienie prawa do informacji i edukacji konsumenckiej oraz sprawne procedury dochodzenia ich słusznych roszczeń. Podobnie rygorystyczne są wymagania przyjęcia jednolitych norm ekologicznych ze wszystkimi konsekwencjami dla ograniczenia produkcji w zakładach uciążliwych dla środowiska naturalnego i wyposażenia wszystkich w urządzenia chroniące środowisko.
[T. Sztucki]

Zobacz również: Jednolity Rynek Europejski


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Potencjał sprzedaży przedsiębiorstwa - Jest to granica, do której dąży popyt na produkty przedsiębiorstwa, gdy jego wysiłki marketingowe wzrastają w relacji do wysiłków konkurencji....
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch