Witamy, 21 czerwca 2025 r. Imieniny: Alicji, Alojzego
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Trend gospodarczy

Trend jest kierunkiem lub sekwencją zdarzeń, które wykazują pewną siłę i ciągłość w czasie określając kształt przyszłości. Megatrendy to znaczące zmiany społeczne, polityczne i technologiczne, które kształtują się powoli, lecz gdy już zaistnieją to przez okres kilku, a nawet kilkunastu lat, wywierają wpływ na wszystkie dziedziny życia. Moda natomiast jest zjawiskiem krótkotrwałym, niemożliwym do przewidzenia i nie wywołującym znaczącego wpływu na życie społeczne, gospodarcze i polityczne. Według firmy doradczej Faith Popcorn występuje dziesięć następujących trendów w gospodarce:
1. chęć odmiany jako impuls do zwolnienia tempa życia i zdobycia dzięki temu większej satysfakcji,
2. izolowanie się stanowiące „emigrację wewnętrzną” jako reakcja na uciążliwość i niebezpieczeństwa zewnętrznego otoczenia,
3. odmładzanie się – bodziec do działania i czucia się młodszym niż to wynika z wieku, co znajduje odzwierciedlenie w wyborze i zakupie dóbr i usług,
4. egomania – dążenie do rozwoju i podkreślania własnej osobowości,
5. niezwykłe przygody i dążenie do ich zaspokajania ucieczką od codziennych spraw i uciążliwości,
6. nadmiar obowiązków i jego rekompensowanie konsumpcją i używaniem urządzeń skracających czas i pozwalających na jego lepsze wykorzystywanie,
7. głos rozsądku wyrażający się dążeniem do ochrony środowiska, większej odpowiedzialności i etyce biznesu,
8. małe słabostki wyrażające się dążeniem do zmniejszania stresów przez tworzenie krótkich odskoczni emocjonalnych,
9. wybór zdrowia i dłuższego życia oraz zdrowej żywności i unikania szkodliwych produktów,
10. konsumenci walczący przeciwko tandetnym i mało użytecznym produktom i usługom.
Megatrendami w skali światowej, według J. Naisbitt`a, są przemiany:
 społeczeństwa industrialnego w społeczeństwo informatyczne,
 gospodarki narodowej w gospodarkę ogólnoświatową,
 wydłużanie się okresu planowania,
 centralizacji w decentralizację,
 demokracji reprezentacyjnej w demokrację uczestniczącą,
 hierarchii w sieć dzięki komunikacji komputerowej.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Reasekuracja - operacja polegająca na przekazaniu przez zakład ubezpieczeń na podstawie zawartej umowy części ryzyka innemu zakładowi ubezpieczającemu lub...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch