Witamy, 23 października 2017 r. Imieniny: Edwarda, Marleny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Efekt demonstracji - demonstration effect

hołdowanie określonym standardom konsumpcji i kształtowanie pewnego jej poziomu jako nobilitacji dla swej pozycji społecznej, czy zawodowej. Jednostka, chcąc się porównać ze standardem i stylem życia osób godnych jej zdaniem naśladowania, otacza się tzw. symbolami zbytku (luksusowo urządzone mieszkanie, kupowanie drogich ekskluzywnych samochodów itp.) i preferuje ostentacyjną konsumpcję (nadkonsumpcję), pragnąc w ten sposób manifestować swoją zamożność lub zajmowaną pozycję społeczną. Czyni tak, mimo że nie zawsze ją na to stać, albo nie powinna tego robić ze względu na koszty społeczne.
Jest to więc konsumpcja na pokaz, czyli tzw. efekt pokazowy. Konsumpcja ta w skrajnej postaci prowadzi do konsumpcji marnotrawnej, wyrażającej się nie tyle w użytkowaniu zbytkownych dóbr, co wręcz w ich niszczeniu.
Konsumpcja ta nie dotyczy tylko arystokracji czy burżuazji, ale często także urzędników na wysokich i średnich stanowiskach państwowych (wydatki na fundusze reprezentacyjne, luksusowe samochody, gabinety, przyjęcia itp.), których cechuje nadwrażliwość na symbole sprawowanej władzy i którzy łączą prestiż z korzystaniem z luksusu.
[J. Penc]

Zobacz również: grupa odniesienia , egomania , system wartości


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Liberalizacja wymiany handlowej - zespół środków mających na celu ułatwienie wymiany handlowej poprzez obniżenie stawek celnych lub zniesienie systemu limitów (kontyngentów)....
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch