Witamy, 25 września 2017 r. Imieniny: Aureli, Kamila
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Faktorowanie należności - factorage, brokerage

pośrednictwo fakturowe; usługa polegająca na nabywaniu należności bieżących nieprzeterminowanych (przejmowanie długów) klientów banków i instytucji faktoringowych przysługujących im od odbiorców z tytułu dostawy towarów i (lub) usług. Podstawowym przedmiotem faktoringu jest przelew wierzytelności przedsiębiorcy na bank faktoringowy.
Operacje faktoringowe są dla banku (instytucji faktoringowej) znacznie bardziej dochodowe w porównaniu z tradycyjnymi formami kredytowania. Bank bowiem pobiera z góry prowizję od sumy nabytych wierzytelności.
Faktoring pozwala odbiorcy – dłużnikowi negocjować korzystniejsze formy zakupu poprzez wydłużenie terminu płatności, czyli zmniejszenie ryzyka utraty płynności, zaś przedsiębiorcy faktorantowi umożliwia:
 szybsze uzyskanie pieniędzy za dostarczone towary i usługi,
 zwiększenie obrotów bez angażowania dodatkowych środków finansowych;
 przeniesienie na bank części lub całości ryzyka niewypłacalności odbiorców;
 zlikwidowanie zatorów płatniczych;
 zapewnienie pokrycia zapotrzebowania na środki obrotowe;
 dyscyplinowanie finansowe odbiorców i obniżenie ich rotacji;
 zmniejszenie zobowiązań bieżących;
 wzrost stosunku aktywów bieżących do pasywów bieżących;
 większy udział kapitałów własnych w sumie bilansowej poprzez wzrost samofinansowania;
 oszczędności administracyjne.
[J. Penc]

Zobacz również: faktoring


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Udział w rynku - procentowy udział produktu danej firmy w ogólnej sprzedaży tego produktu. Ten udział może być absolutny lub względny. Udział absolutny wyraża się...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch