Bankowość elektroniczna - home banking
usługa bankowa umożliwiająca – zwykle za pomocą komputera i Internetu – bezpośrednie połączenie przedsiębiorstwa z bankiem dla pozyskania informacji i realizacji niektórych operacji bankowych. System ten ma walory marketingowe ponieważ jest korzystny zarówno dla klientów jak i dla banku. Klienci, oszczędzając czas, mogą wykonywać operacje finansowe przekazując dyspozycje z własnej siedziby niezależnie od odległości od banku. Ich korzyści wynikają z:
bieżącego śledzenia swoich operacji na posiadanych rachunkach,
szybkiego dokonywania krajowych i zagranicznych operacji bankowych,
zwiększenia bezpieczeństwa operacji dokonywanych na rachunkach,
korzystania z poczty elektronicznej w łączności z bankiem,
korzystanie z serwisów informacyjnych zamieszczonych na stronach banku np. o kursach walut itp.
Bankom natomiast system home banking umożliwia znaczne zmniejszenie kosztów stałych w obrocie płatniczym i obsłudze klienta oraz kosztów związanych z tworzeniem nowych filii i oddziałów.
[T. Sztucki]
|