Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Inżynieria symultaniczna - simultaneous engineering

inżynieria jednoczesna; nowa strategia pracy zespołowej w różnych organizacjach współpracujących ze sobą, której istotą jest nakładanie się czasów wykonywania czynności przez specjalistów z zakresu projektowania i wytwórczości oraz specjalistów zajmujących się wdrażaniem i procesami rynkowymi (I. Durlik). Inżynieria ta łączy więc wiedzę z zakresu projektowania i wytwarzania produktów z wiedzą o rynku i sztuce marketingu, aby dzięki temu zwiększyć radykalnie szybkość docierania informacji rynkowych do procesów inżynierskich i zwiększyć konkurencyjność rynkową wytwarzanych wyrobów.
Inżynieria symultaniczna dotyczy głównie technicznych elementów procesu inżynierskiego, tj. projektowania i wytwarzania w minimalnym cyklu nowych ulepszonych wyrobów, przy pewnym abstrahowaniu od wiedzy o rynku. Toteż wymaga ona uzupełnienia o wiedzę rynkową i kompetencje marketingowe, czyli o marketing symultaniczny (simultaneous marketing).
Według K. Poznańskiej stosowanie inżynierii symultanicznej w Japonii odznacza się następującymi cechami:
 równoległy rozwój produktów i środków produkcji,
 wczesne rynkowe ustalenie decydujących cech nowego produktu,
 bezpośrednie porozumienie się poprzez tworzenie zespołów, których członkowie posiadają wiedzę specjalistyczną,
 unikanie istotnych zmian w procesie rozwojowym poprzez planowanie i koordynację zadań,
 włączenie do procesu rozwoju nowego produktu potencjału rozwojowego producentów środków produkcji oraz dostawców tych środków,
 dążenie do ścisłej integracji wewnętrznej (między działaniami i wydziałami firmy) oraz integracji zewnętrznej, uwzględniając oczekiwania konsumentów i możliwości producentów.
W zespołach simultaneous engineering współpracują ze sobą pracownicy różnych działów firmy: marketingowego, pracownicy działów badawczo-rozwojowych, produkcyjnych i kontroli jakości, planując i optymalizując produkt od jego powstania aż do sprzedaży. W procesie tym udział biorą również przedsiębiorstwa handlowe i dostawcze.
[J. Penc]

Zobacz również: marketing symultaniczny , zarządzanie totalną jakością


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch