Witamy, 12 grudnia 2017 r. Imieniny: Ady, Aleksandra
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Kadry - personnel, staff

zespół pracowników przedsiębiorstwa, organizacji itp.; wykwalifikowani aktywni i przodujący pracownicy w firmie, dziale itp.
W każdym przedsiębiorstwie istnieją różne zespoły pracowników o różnym stopniu niezależności i podporządkowania, a także powiązania z jego działalnością i procesami zarządzania. Toteż często trudno jest nawet określić, kto należy, a kto nie należy do tzw. kadry. Słowo ,,kadra” kojarzy się najczęściej z osobami na stanowiskach kierowniczych, posiadającymi samodzielność, podejmującymi decyzje, kierującymi zespołami pracowniczymi itp. Pozostali natomiast stanowią personel czy też załogę. Relacje między tymi kategoriami zatrudnionych są określane przez pionowy (hierarchia organizacyjna) i poziomy (podział funkcji) podział pracy obowiązujący w danej organizacji. Poszczególni pracownicy odgrywają w przedsiębiorstwie różne role i mają różne kwalifikacje. Są pracownicy wykonujący prace proste, których łatwo pozyskać i są specjaliści, którzy rzadko pojawiają się na rynku pracy. Toteż, biorąc pod uwagę kryterium ,,cenności” i ,,rzadkości”, dzieli się pracowników na trzy kategorie (wg. B. Towersa):
 ,,rdzeń zatrudnienia”, w skład którego wchodzą pracownicy najbardziej dla przedsiębiorstwa niezbędni, stanowiący jego ,,system nerwowy” (menedżerowie, technolodzy, konstruktorzy, marketingowcy itp.);
 zatrudnienie peryferyjne, obejmujące pracowników potrzebnych stale do realizacji zadań, ale relatywnie łatwo dostępnych na rynku pracy, w stosunku do których koszty zatrudnienia są nieznaczne;
 kontrakty zewnętrzne, obejmujące osoby zatrudniane doraźnie lub na podstawie zleceń zewnętrznych. Kontrakty te mogą dotyczyć zarówno prostych i zrutynizowanych prac jak i specjalistycznych ekspertyz i doradztwa z różnych dziedzin działalności firmy.
[J. Penc]

Zobacz również: sztab , kompetencje , zatrudnienie


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Nabywca - Sensem i celem istnienia każdego biznesu jest nabywca. Jest tym, do kogo przedsiębiorstwo kieruje swe produkty i usługi i ostatecznym weryfikatorem...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch