Witamy, 22 sierpnia 2017 r. Imieniny: Cezarego, Marii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Lider rynku - market leader

firma lub marka, która ma największy udział w rynku branżowym lub danego produktu. Prowadzi ona na nim często także w kształtowaniu cen (cenowe przywództwo), innowacjach produktowych, metodach dystrybucji, intensywności działalności promocyjnej, aktywizacji sprzedaży itp. Na każdym rynku mamy do czynienia z liderem, który narzuca określone warunki jakościowe i ekonomiczne. Aby zachować swoją pozycję musi on stale mieć się na baczności, gdyż podążają za nim stale duże grupy konkurentów, tj. współzawodniczący i naśladowcy, którzy pragną zająć jego pozycję na rynku. Musi on więc działać w trzech kierunkach:
 intensyfikacji popytu i zwiększenia rozmiarów rynku;
 chronienia swojego obecnego udziału na rynku poprzez odpowiednie działania ofensywne i defensywne, a zwłaszcza zapewnienie wysokiej jakości;
 zwiększenia swego udziału w rynku, nawet jeśli jego łączna wielkość jest stała.
[J. Penc]

Zobacz również: market challangers


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Indeks kursów akcji - wskaźnik, za pomocą którego obrazuje się rozwój na rynku akcji w ogóle, lub w jednej branży. Celem takiego wskaźnika jest opisanie występujących na...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch