Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Aspiracje - aspirations, ambitions

– dążenie do zajęcia lepszego od zajmowanego dotychczas miejsca na subiektywnej ,,skali wartości”, zmiany dotyczące osiągnięcia przez jednostkę (organizację) celu działania, a więc wykonanie podejmowanych czynności prowadzących do powstania wytworu lub wytworów w określonej ilości i jakości w danym okresie czasu oraz przy odpowiednim nakładzie sił i środków. Są one wyznaczone z jednej strony przez indywidualne właściwości jednostki, z drugiej przez warunki zewnętrzne, w których jej działalność przebiega.
W zależności od relacji aspiracji i warunków osobistych jednostki można wyróżnić realistyczny, zawyżony i zaniżony poziom aspiracji rozumiany jako ,,stopień trudności celu, do którego dąży dana osoba” (K. Lewin).
Podstawą działania jednostki i organizacji (kierownictwa), powinny być aspiracje realistyczne, tj. dostosowane do osobistych warunków jednostki czy możliwości ekonomiczno-technicznych organizacji. Właściwe wyrażenie aspiracji oraz możliwości ich urzeczywistnienia jest z pewnością jednym z podstawowych warunków efektywnego działania jednostki, grupy czy organizacji.
Jak wykazują badania osiągane sukcesy podnoszą poziom aspiracji, niepowodzenia zaś go obniżają. W odniesieniu do wielu osób poziom ich aspiracji odpowiada ich warunkom osobistym (wykształcenie, predyspozycje intelektualne itp.), lecz nie jest dostosowany do zewnętrznych warunków działania, stanowiąc główną barierę w urzeczywistnieniu tych aspiracji.



Zobacz również: dojrzałość zawodowa , doświadczenie życiowe , grupa odniesienia


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch