Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Natężenie konkurencji - intensity of competition

stopień rywalizacji między firmami danego sektora wynikający z układu ekonomicznych sił wewnętrznych dominujących w tym sektorze. Natężenie to wynika więc ze struktury ekonomicznej sektora i według M. Portera zależy ono od pięciu podstawowych sił, które konkurencję pobudzają i wyznaczają rentowność w sektorze mierzoną długofalową stopą zysku. Siły te to:  pojawienie się na arenie nowych firm (konkurentów),  zagrożenie ze strony substytutów wytwarzanych przy użyciu innej technologii;  siła przetargowa nabywców;  siła przetargowa dostawców;  konkurencja między przedsiębiorstwami mającymi już ustaloną pozycję na rynku. Przy danym układzie sił istnieją różne czynniki, które wpływają na nasilenie konkurencji. Porter wymienia następujące czynniki:  istnienie wielu konkurentów lub występowanie konkurentów o zbliżonej sile;  słabe tempo wzrostu danej gałęzi przemysłu;  wysokie stałe koszty wytwarzania oraz koszty zapasów;  brak zróżnicowania (nie są ponoszone koszty przekształceń);  skokowa zmiana zdolności produkcyjnych;  konkurenci zróżnicowani co do charakteru;  występowanie wartości o dużym znaczeniu strategicznym;  bariery utrudniające wyjście z rynku trudne do pokonania. [J. Penc]

Zobacz również: potencjał rynku , konkurencja , pozycja konkurencyjna , atrakcyjność biznesu , atrakcyjność segmentu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch