Witamy, 23 września 2017 r. Imieniny: Bogusława, Liwiusza
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Samokontrola - self-control

kontrolanad samym sobą; obserwowanie, kontrolowanie własnej pracy lub postępowania. Zgodnie z zasadami dobrej roboty samokontrola stanowi jeden z podstawowych czynników kontroli jakości i produkcji, a także ważny czynnik motywacji. Zapewniają ją następujące posunięcia menedżera:  wybór właściwych ludzi do zespołu (uwzględnia się indywidualne cechy charakteru przyszłych członków grupy);  zapewnienie otwartości działania i utrzymania stałych kontaktów z pracownikami;  wymaganie, aby pracownicy zapoznawali się z opiniami klientów i handlowców;  ustalenie systemu ocen i promowania pracy grupowej;  wyrównywanie rytmu pracy zespołu;  liczenie się z błędami i ich tolerowanie, naturalnie w rozsądnych granicach;  włączanie się do rozwiązywania konkretnych problemów, wykonywanie niekiedy nawet zwykłych czynności produkcyjnych, gdyż to zwiększa zaangażowanie pracowników, którzy zazwyczaj lepiej wykonują takie czynności niż ich przełożony;  tworzenie atmosfery wzajemnego zaufania; bez tego nie można osiągnąć dobrych wyników, ani też pobudzać ludzi do lepszej pracy i ponoszenia odpowiedzialności. Samokontrola odpowiada potrzebom pracownika w zakresie samodzielności i współodpowiedzialności. Oddziałuje ona motywacyjnie i ma coraz większe znaczenie w szczególności w odniesieniu do pracowników wykwalifikowanych i zaangażowanych. Niezbędnym warunkiem samokontroli jest jednak określenie sposobów pomiaru wyników. Miernikami mogą być na przykład wskaźniki ilościowe, jakościowe, koszty itp. Poczucie kontroli wewnętrznej (samokontroli) jest bezpośrednio związane z samooceną. Ludzie z wysoką oceną swoich możliwości i działań są skłonni do podejmowania zadań trudnych, nowatorskich i bardziej podatni na innowacje. Przekonanie o swoich możliwościach działania (self-efficiency) zwiększa oczekiwaną skuteczność (expected efficiency), czyli przekonanie, że potrafi się wykonać z powodzeniem dane działanie i poradzić sobie w trudnej sytuacji. [J. Penc]

Zobacz również: pole swobody działania , delegowanie uprawnień , poczucie własnej skuteczności , sprawstwo w działaniu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing agresywny - podporządkowanie wszystkich funkcji przyjętej koncepcji marketingowej, polegające na tym, że niemal całość struktury firmy realizuje konkretne...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch