Witamy, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Marketing usług ubezpieczenia na życie - live insurances marketing

specyfika działań marketingowych przedsiębiorstw ubezpieczeniowych polega na szczególnym charakterze identyfikowanych i zaspokajanych potrzeb. W odróżnieniu od dóbr przemysłowych cechuje je nieuchwytność, trwałość, niestandardowość i nierozdzielność. Są to potrzeby zwykle nieuświadamiane, o zaspokajaniu których niechętnie się myśli. Usługi ubezpieczeniowe wymagają płacenia za coś, co ma sens dopiero wówczas, gdy zdarzy się nieszczęście osobiste lub dla rodziny. Ich zadaniem jest kompensowanie szkód, czyli zabezpieczenie przed wystąpieniem ryzyka. Przez umowę ubezpieczenia na życie ubezpieczający zobowiązuje się do spełnienia świadczenia, w postaci zapłaty umówionej sumy pieniężnej, renty albo innego świadczenia, w razie zajścia przewidzianego w umowie wypadku w życiu osobistym osoby ubezpieczonej, która zobowiązuje się do płacenia składki. Rozwój ubezpieczeń życiowych zależy głównie od:  poziomu gospodarczego kraju,  zakresu ubezpieczeń społecznych,  obowiązującego systemu prawnego,  zasobów i poziomu życia ludności,  systemu podatkowego,  modelu życia rodziny,  istnienia instytucji finansowych oraz instrumentów rynku kapitałowego,  rozumienia i stosowania się do prawidłowości gospodarki rynkowej. Korzystnymi warunkami ich rozwoju jest ograniczanie opiekuńczej roli państwa, rosnąca świadomość potrzeby osobistego zabezpieczenia się na starość oraz od ryzyka losowego, rozwarstwienie majątkowe społeczeństwa, rozwój klasy średniej i jej dochodów, wzrost wykształcenia oraz model wielodzietnej rodziny i jej finansowego zabezpieczenia. Pozycja firmy ubezpieczeniowej zależy od zdolności przewidywania potrzeb potencjalnych klientów oraz od najwyższej jakości usług zabezpieczających te potrzeby, co wymaga stosowania szerokiego zakresu marketingu dla pozyskiwania klientów i osiągania przewagi nad firmami konkurencyjnymi. Umożliwia to budowanie lojalności i wiarygodności klientów oraz ich związków i kontaktów z firmą, wyodrębnia i zwiększa popularność jej marki, co zapewnia trwałość, sprzedaż i dochodowość firmy. [T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Etyka biznesu - poważne reagowanie na regulacje prawne, sygnały rynkowe oraz potrzeby społeczne i ekologiczne, a także przewidywanie intencji prawodawcy i trendów...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch