Witamy, 25 września 2022 r. Imieniny: Aureli, Kamila
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski
2.Zarządzanie publiczne - Barbara Kożuch

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Formułowanie strategii - strategy formulation

zespół czynności zmierzających do wytyczenia konkretnych celów działania firmy w przyszłości i opracowania skutecznych programów jej działania umożliwiających osiągnięcie tych celów w sposób ekonomiczny i zgodny z wymaganiami otoczenia. Istota formułowania strategii firmy sprowadza się do znalezienia odpowiedzi na cztery zasadnicze pytania:  jaką pozycję zajmuje ona obecnie i jakie są jej możliwości rozwojowe?  jaką pozycję chciałaby zająć w przyszłości i jakie cele chce osiągnąć w okresie strategicznym, w okresie, na jaki jest opracowywana strategia?  co utrudnia obecnie i co może utrudnić w przyszłości osiąganie pożądanej pozycji?  co powinna i co musi uczynić, aby przesunąć się z pozycji obecnie zajmowanej na pozycję pożądaną i osiągnąć sukces? Poszukując odpowiedzi na te pytania kierownictwo firmy powinno dokonać: 1. Analizy otoczenia zmierzającej do identyfikacji rysujących się szans i zagrożeń ze strony środowiska zewnętrznego oraz oceny stopnia konkurencyjności w dziedzinie działania firmy (branży, przemyśle). 2. Analizy potencjału firmy polegającej na ocenie wewnętrznych jej zależności oraz określeniu jej silnych i słabych stron. 3. Analizy możliwych alternatyw strategicznych polegającej na zestawieniu oraz wyważeniu poszczególnych alternatyw dostępnych obecnie i w przyszłości. 4. Wyboru wygrywającej strategii, czyli wyselekcjonowania alternatywy najbardziej atrakcyjnej dla firmy a jednocześnie możliwej do realizacji. W procesie formułowania strategii należy:  odejść od jednostronnego myślenia w kategoriach bilansu na rzecz myślenia w kategoriach współzależności i osiągania powodzenia na rynku;  koncentrować się na mocnych stronach swego działania (rynki, kadra, personel, marketing itp.) i unikać rozpraszania się na sfery słabo przez przedsiębiorstwo opracowane lub zbyt mało mu znane:  dążyć do wykorzystania efektów synergii dzięki zacieśnieniu współpracy między poszczególnymi działaniami przedsiębiorstwa, a także wchodzeniu w sojusze z innymi firmami (np. w zakresie reklamy, badań i rozwoju)  uznać, że najważniejszą zasadą strategiczną nie jest pokonywanie konkurentów, lecz dostarczanie klientom wyrobów najwyższej jakości i że wysoka jakość stanowi główny atut we współczesnej konkurencji. [J. Penc]

Zobacz również: strategia firmy , strukura firmy


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dewizy - waluty obce, krótkoterminowe należności, które z uwagi na swoją formę i płynność mogą być natychmiast użyte do zapłaty w obrocie międzynarodowym....
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch