Witamy, 26 kwietnia 2017 r. Imieniny: Marii, Marzeny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje cały serwis. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

PolskiEnglishDeutsch

Wydawnictwo PLACET (do 2002 roku Agencja Wydawniczo-Poligraficzna PLACET) założył w 1991 r. dotychczasowy właściciel - Leszek Plak.
Dlaczego PLACET? Czy tylko z powodu zbieżności z nazwiskiem założyciela? Nie. PLACET - zgoda, przyzwolenie, z łac. też "podobać się" to przyjęta filozofia działania: w zgodzie, dla wygody i zadowolenia, przy pełnym zaufaniu - autorów, czytelników i rynku.

Od początku ściśle określono też profil działania. Wynikał on z dotychczasowych doświadczeń i zainteresowań założyciela oraz przewidywanych potrzeb przekształcającej się gospodarki. Tak więc postanowiono wydawać książki z dziedziny szeroko pojętego zarządzania przedsiębiorstwami, finansów i ekonomii. Samo określenie zakresu działania nie tworzyło oczywiście niczego nowego na rynku. Istniały wszak już oficyny zajmujące się tą tematyką i to wielce szacowne. Przyjęto więc dalsze uściślenia kierunku działania. Postanowiono wydawać wyłącznie prace na poziomie akademickim, które mogłyby być zarówno podręcznikami dla studiującej młodzieży, jak i podręcznikami-poradnikami służącymi dokształcaniu kadr kierowniczych przedsiębiorstw dostosowujących swoje struktury i metody zarządzania do kształtującej się gospodarki rynkowej.

Misja dobra, jak każda inna. Jak więc atrakcyjnie ją zrealizować? Jak przełożyć ją na konkretny produkt? Co on ma zawierać i czym się różnić? Podstawą są oczywiście autorzy. Szukamy więc autorów wśród kadry uczelni krajowych oraz w wydawnictwach zagranicznych, prezentujących nowoczesną wiedzę z najbardziej potrzebnych kierunków. Opisujemy tę wiedzę w sposób prosty i zrozumiały dla każdego wykształconego czytelnika. Wiemy, że przekazujemy rzeczy trudne więc tym bardziej dokładamy starań, aby był to język zrozumiały. Nie dajemy się ponieść fali amerykanizacji języka tj. spolszczania terminów anglojęzycznych. Nazywamy więc rzeczy po polsku (przytaczając termin angielski) nawet wtedy gdy adekwatnego terminu nie ma lub jest jeszcze nieugruntowany. Unikamy żargonu zawodowego zrozumiałego tylko dla grupy specjalistów w danej dziedzinie. Podajemy wiedzę w sposób jasny i przejrzysty.

Prezentacja naszych książek podczas Zjazdu Delegatów TNOiK.
Jak widać ciesząca się dużym zainteresowaniem

Te cele staramy się zaszczepić wśród naszych autorów i osób współpracujących. Talent takiego pisania nie wszystkim jest dany, nie mają go też wszyscy redaktorzy popadający często w rutynę obcowania z tą samą tematyką. Jednak wspólna praca i pamiętanie o naczelnych ideach przynosi efekty. Książki stają się czytelne. Wielka zasługa w tym Pani red. Renaty Pragłowskiej-Woydtowej – redaktorce pierwszych, a następnie wielu naszych książek. Redaktorce o wielkiej dyscyplinie językowej, potrafiącej ująć każdą myśl krótko, trafnie, jednoznacznie. Rzucała na kolana tą logiką języka wszystkich i nauczyła nas wiele. Również nasz pierwszy z krajowych autorów prof. Tadeusz Sztucki odcisnął swoje piętno na dalszym sposobie pracy wydawnictwa. Prof. Tadeusz Sztucki był autorem pierwszego polskiego podręcznika o nowoczesnym marketingu ,,Marketing sposób myślenia, system działania”, książki, która służyła kształceniu kilkudziesięciu tysięcy przyszłych marketingowców, ale oprócz tego był człowiekiem o wielkiej kulturze języka i darze przekazywania wiedzy, umiejącym ściągnąć zainteresowanie słuchaczy i czytelników.

Prof. Tadeusz Sztucki z Leszkiem Plakiem
podczas targów ATENA

Te cele staramy się realizować też przez szatę edytorską. Staramy się tak graficznie wyróżniać teksty, aby zwrócić uwagę czytelnika na najistotniejsze fragmenty oraz ułatwić mu odszukanie ich w razie potrzeby. Niemal wszyscy jesteśmy wzrokowcami i zastosowanie elementów graficznych wpływa znacząco na zapamiętywanie. Pierwsza książka z naszej sztandarowej serii ,,Biblioteka Biznesmena” zyskała specjalnie zaprojektowaną okładkę. Na przekór rynkowi, zachwyconemu możliwością pełnokolorowego druku, zaprojektowaliśmy okładkę o białym tle i specjalnie tłoczonym znaku serii. Pomysł tłoczenia powstał raczej w obronie przed szerzącym się wówczas piractwem. Były to jeszcze czasy gdy pierwszy nakład 10000 egz. Marketingu... sprzedawaliśmy w kilka miesięcy. Teraz ten znak tak wrósł w rynek, że nie możemy już go zmienić. Dorobił się rozmaitych potocznych nazw i stanowi rodzaj znaku jakości.

Dyskusja w autorskim gronie (od lewej stoją: prof. Jerzy Kisielnicki,
prof. Ireneusz Durlik, prof. Ryszard Borowiecki i Leszek Plak).

Seria "Biblioteka Biznesmena" to dziś 50 tytułów. Publikują w niej najlepsi polscy autorzy, wybieramy też ciekawe, według nas, pozycje z rynku zagranicznego. Seria zdobyła sobie dużą popularność. Mamy szerokie grono stałych czytelników, kupujących każdy następny tytuł i często dzielących się z nami swoimi uwagami. Seria znana jest również i szeroko polecana w kręgach akademickich. Najpopularniejsze tytuły osiągnęły już szóste wydania. Autorzy za dzieła opublikowane w tej serii otrzymali wiele prestiżowych nagród, w tym: Ministra Edukacji Narodowej (5 nagród), Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa. Wydawnictwo dostało jedną najważniejszą nagrodę - Nagrodę Rynku i Czytelników. Nagroda ta wyraża się kilkuset tysiącami sprzedanych książek, listami i telefonami czytelników z pochwałą, polemiką i zachętą do dalszej pracy. Jeśli czytelnik dzwoniąc mówi: "Czytając wasze książki nareszcie rozumiem ..." to nie może być większej nagrody. To znaczy, że założenia przyjęte na początku drogi zostały dobrze zrealizowane i zauważone przez tego, dla którego to wszystko robimy.

Międzynarodowe Targi Książki w Warszawie.
Jesteśmy gotowi na przyjęcie gości i zwiedzających.

Wydawnictwo Placet po dziesięciu latach to już nie tylko wspomniana seria. To również inne serie, książki dwujęzyczne, poradniki, słowniki, kursy języka biznesu - zawsze związane tematycznie z gospodarką i przedsiębiorczością.
Od początku istnienia komercyjnej sieci Internet w Polsce mamy swoją witrynę. Ale w roku 2002 "wrzuciliśmy do niej granat". Udostępniliśmy internautom "Leksykon biznesu" opisujący podstawowe terminy wraz z podaniem odpowiednika angielskiego. Dzięki możliwości wyszukiwania haseł w języku polskim lub angielskim jest to jednocześnie słownik polsko-angielski i angielsko-polski. Dołożyliśmy też specjalistyczny słownik polsko-angielski, angielsko-polski. Słownik jest stale rozszerzany o najnowszą terminologię. Uruchomiliśmy też pierwsze internetowe pismo naukowe "Finanse i zarządzanie". Publikujemy tu artykuły polskich pracowników nauki z dziedzin będących przedmiotem zainteresowania wydawnictwa. Razem ma to tworzyć ogólnodostępną BAZĘ WIEDZY.
Pomóżcie nam ją tworzyć - przysyłajcie wasze propozycje.

Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Hasło dnia
Aktywa księgowe - prawdopodobne przyszłe korzyści ekonomiczne uzyskane lub kontrolowane przez firmę w wyniku wcześniejszych transakcji. Aktywa te kryją w sobie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli chcesz otrzymywać bieżące informacje o książkach, artykułach, podaj swój adres e-mail:
Zapisz Wypisz
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch