Witamy, 20 listopada 2017 r. Imieniny: Anatola, Edyty
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje dział Księgarnia. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Tytuł: Nieformalne aspekty biznesu
Autor: Andrzej Buszko
Wydawnictwo:
Rok wydania: 2010
ISBN:
Format:
Objętość: 0
Oprawa: pdf bez wydruku
Seria:
Cena netto: 20,00zł
Stawka VAT: 23 %
Cena z VAT: 24,60zł
Do koszyka

Książkę wysyłamy pocztą email w formie pliku PDF zabezpieczonego hasłem

Postępująca globalizacja nie doprowadziła do zatarcia różnic między krajami. Mają one miejsce mimo sąsiedztwa, kontaktów gospodarczych, politycznych, zbliżonego języka, np. między Polską a Rosją, rozwijających się technologii informatycznych. Bardzo często to znajomość specyfiki danego kraju decyduje o sukcesie przedsięwzięcia, a przy opracowywaniu stosownej strategii jest ona z reguły pomijana lub marginalizowana. Rozpoczynając biznes menedżerowie nie zdają sobie tak naprawdę, do końca sprawy z przyczyn, dzięki którym osiągany jest sukces. Ogólne podstawy teoretyczne okazują się niewystarczające. Często bywa też i tak, że niektórzy, z pozoru stojący na straconej pozycji, zawierają i realizują kontrakty z powodzeniem. Inni, posiadający doskonałe (wydawałoby się na pierwszy rzut oka) przygotowanie, położenie geograficzne, wspólną historię, nawet znajomość języka nie mogą zrozumieć dlaczego sukces jest tak odległy, a prawie wszystkie próby nawiązania współpracy kończą się niepowodzeniem. Niekiedy ludzie sukcesu próbują problemy bagatelizować – twierdząc, iż powodzenie zawdzięczają sprzyjającemu zbiegowi okoliczności czy też szczęściu. Nie można twierdzić, że tak się w życiu nie dzieje, ale o wiele lepiej radzi sobie ten, kto zdarzenia potrafi dostrzec, zrozumieć, a następnie wykorzystać.

Uwarunkowania kulturalne, znajomość języka, obyczajów, formy zawierania transakcji to często podstawa powodzenia. Omawiamy więc w tej książce przyczyny, dzięki którym powstaje określona specyfika danego rynku. Tak jest w przypadku, np. w Rosji, gdzie znaczny wpływ na działania ma szara strefa i władze centralne. W krajach arabskich natomiast niemal decydujący wpływ ma islam. Poruszamy więc kwestię tej religii, jej implikacje na zachowania podmiotów rynkowych.

Ze względu na jego wzrastającą popularność i dynamiczny rozwój najobszerniej omawiamy specyfikę rynku Chin i Bliskiego Wschodu oraz rolę i wpływ Hongkongu na jego rozwój. Część uwarunkowań jest zbliżona, np. związki nieformalne w Chinach tzw. guanxi, z przypadkiem Rosji.

Książka zwiera też informacje na temat typowych pułapek kontraktowych, z którymi może zetknąć się biznesmen starający się nawiązać współpracę na międzynarodowych rynkach.

Autor legitymuje się długoletnią praktyką gospodarczą, każda więc część książki kończy się jego praktycznymi spostrzeżeniami i wnioskami. Konfrontacja części teoretycznej i praktycznej powinna inspirować czytelnika do wyciągnięcia własnych wniosków, pomóc w opracowaniu strategii zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach zagranicznych.

 


Twoja opinia
Powiadomienie znajomego | Drukowanie informacji o produkcie | Koszyk
...jest pusty

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski
3.Systemy informacyjne biznesu - Jerzy Kisielnicki, Henryk Sroka
4.Zarządzanie publiczne - Barbara Kożuch
5.Jak przygotować dobry wniosek - Anna Szymańska
Nowości
1.Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne - Agnieszka Filipek
2.W drodze do dofinansowania - Agnieszka Filipek
3.Zarządzanie relacjami z interesariuszami organizacji - Rafał Tyszkiewicz
4.Patologie w zachowaniach konsumentów na rynku - Sławomir Smyczek i zespół

Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch