Witamy, 20 kwietnia 2024 r. Imieniny: Agnieszki, Amalii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Formy reklamy - advertising forms

różne sposoby oddziaływania na postawy, motywy, inicjatywy i zachowania nabywców oraz kształtowania pomyślnych relacji firmy z otoczeniem. W działalności reklamowej firmy można wyróżnić wiele takich form, a mianowicie:
 reklama prasowa: ogłoszenia reklamowe w prasie codziennej, tygodnikach, miesięcznikach itp., skierowane głównie do czytelników stanowiących potencjalny rynek dla firmy;
 reklama telewizyjna: telewizja jest najbardziej skutecznym kanałem promocji z uwagi na ogromny zasięg oddziaływania i kształtowania świadomości; jest jednakże reklamą bardzo drogą, na którą mogą sobie pozwolić najbogatsze firmy;
 reklama radiowa: radio jest stosunkowo tanim kanałem komunikacji z rynkiem, ale nadaje się do promocji tylko pewnych grup towarów i usług. Głównym celem takiej reklamy jest kreowanie świadomości istnienia produktu na rynku i jego funkcji;
 reklama pocztowa: poczta umożliwia skierowanie reklamy bezpośrednio do docelowego odbiorcy w postaci listów imiennych oferujących kupno określonego produktu. Jest to reklama relatywnie droga i też mało skuteczna, gdyż w wielu przypadkach adresaci ignorują otrzymywane informacje;
 reklama wydawnicza: wydawanie i przesyłanie broszury lub folderu informujących o wielu cechach produktu oraz korzyściach wynikających z jego stosowania. Jest to dość efektywna forma reklamy pod warunkiem, że klient dowie się jak najwięcej o produkcie i będzie miał korzystne wrażenia estetyczne ze sposobu prezentacji;
 reklama afiszowa: różne ogłoszenia i plansze na ścianach budynków, na szybach, w gablotach ulicznych i na stadionach, neony, napisy na środkach komunikacji, planszach itp. przyciągają przechodnia reklamowaną treścią i obrazem. Reklama ta, jeśli ma być skuteczna powinna zawierać krótki apel i przykuwać wzrok potencjalnego nabywcy.
[J. Penc]

Zobacz również: reklama , reklama skuteczna


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Zdolność kredytowa - zdolność kredytobiorcy do terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami. W odniesieniu do przedsiębiorstwa wyznacznikiem tej zdolności jest poziom...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch