Witamy, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Image - image

Wyobrażenie o danej firmie lub osobie, jakie mają inni ludzie, często świadomie i celowo przez tę firmę lub osobę wykreowane. W stosunku do konkretnego przedsiębiorstwa oznacza, jak ono samo i jego produkty są rzeczywiście odbierane przez konsumentów. Pierwszym „krokiem” w tworzeniu image produktu jest poznanie potrzeb, pragnień i cech osobowości nabywców, dla których produkt jest przeznaczony. Image tworzy syntetyczny obraz, opinie, jakie powstają w świadomości nabywców dzięki stwierdzonej jakości produktów, promocji i renomy, jaką cieszy się firma dzięki swej marketingowej orientacji na zaspokajanie potrzeb nabywców. Image produktów kształtują:
1. jakość, niezawodność, długookresowa gwarancja i natychmiastowa wymienialność produktów,
2. emocjonalne czynniki brzmienia marki lub wyglądu logo,
3. prestiżowa cena,
4. wysoki stopień zindywidualizowania produktu na życzenie klienta,
5. opinie uznanych liderów,
6. światowa popularność i uznanie jakości produktu.
Image w odniesieniu do osoby oznacza, jak celowo i świadomie tworzy ona swój obraz w świadomości innych ludzi. Chodzi zarówno o pierwsze wrażenie, a jak wykazują badania, wystarczy 11 sekund, aby rozpoznać kogoś na tyle, żeby wiedzieć, jakie wzbudza wrażenia i czy warto podtrzymywać dalszy kontakt. Jest to ważne szczególnie dla kontaktów związanych z angażowaniem się do nowej pracy, kiedy „sprzedajemy” swoją osobę, jak i we wszystkich kontaktach „twarzą w twarz”, kiedy oferuje się jakiś produkt lub usługę i zabiega o ich nabycie. Na image osoby składa się wygląd zewnętrzny, zachowanie właściwe dla wykonywanego zawodu i pracy, sposób porozumiewania się oraz posiadany system wartości.



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Etyka biznesu - poważne reagowanie na regulacje prawne, sygnały rynkowe oraz potrzeby społeczne i ekologiczne, a także przewidywanie intencji prawodawcy i trendów...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch