|
|
 |
 |
Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
|
Imperatyw jakości - quality imperative
ciągłe dążenie firmy do osiągnięcia wysokiej jakości we wszystkich dziedzinach jej działania i na wszystkich szczeblach zarządzania. Dotyczy to zwłaszcza wysokiej jakości wyrobów. Dobra ich jakość jest wielkością o podwójnym – bezpośrednim i pośrednim– oddziaływaniu na wynik przedsiębiorstwa i staje się celem pierwszoplanowym. Dzisiaj wysoka jakość wyrobów stanowi podstawę wszelkiej konkurencji. Wiele firm stosuje już strategie wysokiej jakości. Błędne jest przekonanie odziedziczone po przeszłości (po produkcyjnej orientacji firmy), że wysoka jakość wyrobów kosztuje drożej niż zła. Konsument chce mieć dobra wysokiej jakości, a te można mu zapewnić, gdy rozpatrywane problemy zostaną powiązane z ogólnym planowaniem jakości. Chcąc więc sprostać temu wymaganiu trzeba dążenie do wysokiej jakości wszystkich pracowników uczynić podstawową metodą zarządzania.
[J. Penc]
Zobacz również:
jakość produktu
,
sterowanie jakością
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym |
|
|
|