Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Umiejętności menedżerskie - management skills

zdolności do praktycznego rozwiązywania problemów zarządzania w sposób sprawny i skuteczny. Umiejętności są pojęciem szerszym od pojęcia kwalifikacji formalnych, gdyż obejmują także doświadczenie zawodowe i zręczność (mądrość) w działaniu, a więc ,,stosowanie wiedzy w sposób praktyczny i przekonywujący” (G. Cole). Są one natomiast pojęciem węższym od kompetencji, które stanowią ,,wypadkową ogółu wiedzy i umiejętności przyswojonych, opanowanych i zastosowanych w praktyce, zmobilizowanych przez człowieka do rozwiązania problemu zawodowego” (F. Mingotaud). Menedżer powinien posiadać nie tylko umiejętności, ale także kompetencje menedżerskie, tj. wiedzę i umiejętności stosowne do zajmowanego stanowiska, aby był on zdolny do działania ,,w celu uzyskania rezultatu w danej sytuacji przy użyciu danych środków” (D. Thierry i Ch. Sauret).
W teorii zarządzania wyróżnia się (za R. L. Katzem) trzy podstawowe rodzaje umiejętności menedżerskich: techniczne, społeczne i koncepcyjne, które są potrzebne wszystkim do skutecznego kierowania. Według nowych koncepcji menedżerom potrzebne są znacznie szersze umiejętności. Według T. Batley"a mogą one obejmować takie czynności, jak: kierowanie czasem pracy, organizacja pracy własnej, efektywne delegowanie, motywowanie siebie i podwładnych, ustanawianie celów i standardów, planowanie, sporządzanie harmonogramów i kontrolowanie pracy, tworzenie dobrych stosunków interpersonalnych, negocjowanie i kierowanie konfliktem, doskonalenie produktywności własnej i podwładnych, rozwiązywanie problemów i podejmowanie rozsądnych decyzji, kreowanie i akceptowanie zmian, elastyczne działanie, zapewnienie właściwej komunikacji, udzielanie porad, szkolenie i doradztwo zawodowe, planowanie kariery zawodowej i rozwoju, kierowanie stresem, podążanie za zmianami technicznymi itp.
[J. Penc]

Zobacz również: kompetencja , wzór idealnego menedżera


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch