Witamy, 19 marca 2024 r. Imieniny: Aleksandryny, Józefa
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Efektywna firma - effective corporate, efficient company

firma, która osiąga własne cele ekonomiczne (produktywność, obroty, zysk, image itp.), utrzymuje dobre stosunki z otoczeniem swego działania i zapewnia swoim pracownikom satysfakcję oraz możliwości osobistego rozwoju.
Taka firma odznacza się wieloma właściwościami. Biorąc pod uwagę nasze krajowe warunki i potrzeby można sprecyzować kilka zasad postępowania takiej firmy:
 posiada własną filozofię, która formułuje kierunek jej działania, jest odpowiedzialna społecznie, co przejawia się na przykład w jakości wykonania i ochronie środowiska;
 posiada globalną wizję rynku a także perspektywiczną wizję własnego rozwoju i uważa zysk za środek do ekspansji rynkowej a nie za cel sam w sobie;
 jest innowacyjna jako całość, utrzymuje wysokie standardy wykonania na wszystkich poziomach, wprowadza zmiany i wykorzystuje różnorodność jako bodziec rozwojowy;
 posiada sprecyzowane zadania na wszystkich szczeblach organizacji i podejmuje decyzje na podstawie naturalnych kompleksowych informacji;
 traktuje swoje potencjały w sposób płynny i otwarty, jest zorientowana bardziej na procesy niż rezultaty, gdyż zdaje sobie sprawę, że od jakości procesów zależą rezultaty jej działania;
 integruje cele osobiste i instytucjonalne, akceptuje i ułatwia rozwój indywidualny, stara się aby każdy pracownik posiadał obraz całości przedsiębiorstwa, znał dobrze misję i wizję jego rozwoju i by jej sukcesy ekonomiczne odczuwał zarówno w wymiarze finansowym, jak i w poprawie jakości życia w pracy.
[J. Penc]

Zobacz również: inteligencja firmy , formuła , , 7 S” , wrażliwość na zmiany


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Zachowanie ingracjacyjne - zachowanie polegające na przymilaniu się, ujmowaniu sobie kogoś, wkradaniu się w czyjeś łaski. Istotą takiego zachowania jest nie tyle tworzenie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch