Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Gospodarstwo domowe - household

samodzielna jednostka gospodarcza (osoba lub rodzina), która sprzedaje firmom własny zasób pracy i kupuje wytworzone przez nie produkty, czyli staje się ostatecznym ich konsumentem i użytkownikiem. Gospodarstwa domowe mają różne potrzeby, których zaspokojenie odbywa się poprzez konsumpcję dóbr i usług, przy czym w konsumpcji tej znajdują się zarówno dobra, których zużycie następuje w ramach jednego aktu konsumpcji (dobra niższego rzędu a zwłaszcza artykuły żywnościowe), jak i dobra, których użytkowanie odbywa się w dłuższym okresie (dobra wyższego rzędu a przede wszystkim dobra trwałego użytku). Każde gospodarstwo dąży do tworzenia sobie warunków umożliwiających jak najlepsze zaspokojenie swoich potrzeb. Z jednej strony decyduje o sposobie uzyskiwania swych dochodów (z pracy, kapitału, pożyczek itp.), z drugiej o rodzaju i zakresie swej konsumpcji oraz poziomie oszczędności rodzinnych. Dąży ono do maksymalizacji użyteczności, tzn. czerpania możliwie najwięcej satysfakcji z nabywanych dóbr i usług, które służą konsumpcji. W związku z tym dokonuje ono odpowiednich wyborów w zakresie rodzaju i struktury konsumpcji. Wybory te zależą głównie od trzech czynników, którymi są: struktura odczuwalnych potrzeb, ceny dóbr (dobra preferowanego i innych dóbr) i poziom dochodów określających ogólną sumę wydatków na konsumpcję. Wpływają na nie również i inne czynniki, jak choćby efekt naśladownictwa, przyzwyczajenia, oddziaływania reklamy, ucieczka od pieniądza (w okresie inflacji) itp.
Rozpoznanie logiki zachowań gospodarstw domowych a zwłaszcza ich preferencji konsumpcyjnych ma duże znaczenie dla skuteczności stworzenia marketingu, albowiem zgodnie z jego logiką firma powinna dążyć do maksymalizacji swoich zysków poprzez maksymalizację satysfakcji odbiorców swoich produktów.
[J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch