Witamy, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Inteligencja firmy - corporate intelligence

potencjał intelektualny i szczególne umiejętności menedżerów i personelu firmy decydujące o sposobie wykorzystania przez nią posiadanych możliwości, zdolnościach dostosowywania się do nowych sytuacji, budowy oryginalnych strategii i odnoszenia sukcesu w zmieniającym się otoczeniu.
Inteligencję firmy kształtują różne elementy, jakimi są:
 inteligencja informacyjna, rozumiana jako zdolność do szybkiego pozyskiwania potrzebnych informacji, gromadzenia ich, przetwarzania i przesyłania własnym szczeblom zarządzania do podejmowania decyzji i kierowania zespołami ludzkimi;
 inteligencja technologiczna wyrażająca się w umiejętnym tworzeniu, nabywaniu i wykorzystywaniu właściwych technologii oraz ciągłym ich doskonaleniu, w celu uzyskiwania wyrobów wysokiej jakości i rozwijania nowych dziedzin produkcji;
 inteligencja innowacyjna postrzegana jako stałe poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań i tworzenie korzystnych warunków motywacyjnych dla ich wdrażania;
 inteligencja finansowa przejawiająca się w umiejętnym gospodarowaniu finansami firmy, ich racjonalnym dzieleniu i wydatkowaniu na cele bieżące i perspektywiczne;
 inteligencja marketingowa wyrażająca się w stałym badaniu rynku, szybkim postrzeganiu potrzeb i życzeń klientów, zdolnością wyszukiwania nisz rynkowych i wchodzenia na nowe rynki;
 inteligencja organizacyjna wyrażająca się w zdolności przystosowania organizacji do zmiennych zadań, tworzenia struktur prostych, elastycznych zapewniających doskonałą komunikację wewnętrzną;
 inteligencja społeczna wyrażająca się w szczególnej trosce o ludzi, stałym doskonaleniuwarunków pracy, płacy i awansu, poszerzaniu procesów partycypacji i kształtowania wysokiej jakości życia w pracy;
 inteligencja ekologiczna wyrażająca się w stałej trosce o środowisko naturalne, wprowadzanie ekologicznie czystych technologii i produktów i budowie zamkniętych procesów produkcyjnych.
[J. Penc]

Zobacz również: menedżer , sztab , kadra , morale , motywacja osiągnięć , kreatywność


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Etyka biznesu - poważne reagowanie na regulacje prawne, sygnały rynkowe oraz potrzeby społeczne i ekologiczne, a także przewidywanie intencji prawodawcy i trendów...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch