Witamy, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Karty bankowe - bank cards

historia kart bankowych, nazywanych także płatniczymi, zaczyna się w XIX wieku, początkowo jako forma udzielania kredytu najlepszym klientom, a także pracownikom dużych firm handlowych. Obecnie światowy rynek kart bankowych tworzy liczba ponad 700 mln. kart, należących do międzynarodowych systemów. Służą do realizowania transakcji zakupu o wartości około 1,5 biliona $ w ponad 20 mln. punktów uznających kartę jako środek płatności. Są jednym z najszybciej rozwijających się produktów bankowych skierowanych głównie do indywidualnych klientów. Wydawane są również karty typu business przeznaczone dla przedsiębiorstw. Karty bankowe zaspokajają w lepszy, niż dotąd sposób, wiele potrzeb klientów, a przede wszystkim dokonywanie bezgotówkowej zapłaty za nabywane produkty i usługi oraz otrzymywanie gotówki. Inne ich korzyści to: wygoda, prostota, szybkość i bezpieczeństwo operowania gotówką i dokonywania zakupów kredytowych, wiarygodność posiadacza karty, łatwy dostęp do pieniędzy, ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, możliwość bezgotówkowego wypożyczania samochodu itp. Stosowane są różne rodzaje kart bankowych. Karty kredytowe emitowane przez bank na podstawie umowy z klientem mają cechy umowy kredytowej o odnawialnym charakterze kredytu. Karta kredytowa umożliwia jej posiadaczowi regulowanie zaciągniętych zobowiązań do kwoty określonej limitem wysokości. Karty obciążeniowe typu charge dają możliwość korzystania z kredytu kupieckiego, polegającego na odroczeniu terminu płatności w stosunku do momentu zakupu. Posiadacz tej karty jest zobowiązany do spłacenia należności po otrzymaniu wyciągu z konta z dokonanymi transakcjami, często za pomocą automatycznego przelewu środków z posiadanego konta. Karty debetowe, najbardziej rozpowszechnione i spopularyzowane, umożliwiają dokonywanie płatności jedynie do wysokości salda na rachunku, a każda transakcja podlega autoryzacji. Karty bankomatowe, o zasięgu krajowym i międzynarodowym, umożliwiają wypłatę gotówki z bankomatu. Najczęściej wydawanie takiej karty klientom indywidualnym jest uzależnione od posiadania przez niego rachunku w danym banku. Karty typu business wydawane są firmom posiadającym rachunek bieżący i przeznaczone są dla pracowników przedsiębiorstw dokonujących wydatków służbowych. Szczególnym rodzajem są złote karty uważane za karty płatnicze o najwyższym światowym standardzie. Potwierdza ona wysoką wiarygodność i szacunek banku dla klienta, jest wizytówką jego powodzenia i sukcesu, zapewniając posiadaczowi maksimum swobody i niezależności w każdym miejscu jej użycia. Karty bankowe są materialnym wyrazem niematerialnych usług bankowych co nadaje im ważne cechy dla marketingowego oddziaływania na pozyskiwanie klientów.
[T. Sztucki]

Zobacz również: marketing bankowy


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Etyka biznesu - poważne reagowanie na regulacje prawne, sygnały rynkowe oraz potrzeby społeczne i ekologiczne, a także przewidywanie intencji prawodawcy i trendów...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch