Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Stosunki międzyludzkie - human relations

spsychologiczny kierunek badań poszukujących wyjaśnienia racjonalnego zachowania się ludzi w organizacji. Za jego początek uważa się badania Eltona Mayo w Hawthorne (USA) przeprowadzone w latach 1927–1932. E. Mayo i inni badacze stwierdzili, że stosunki międzyludzkie zachodzące w zespole znaczą więcej dla pracownika niż technologiczne warunki pracy i że pewne stosunki ze współpracownikami i bezpośrednimi przełożonymi mają większy wpływ na wydajność niż doraźne korzyści materialne. W świetle koncepcji human relations człowiek nie może być traktowany jako homo oeconomicus, jako doskonale racjonalnie indywidualny, kalkulujący swe przychody i straty związane z pracą w organizacji, lecz pozostaje pod wpływem oddziaływania innych ludzi (grup nieformalnych), którzy kształtują jego dążenia i aspiracje. Dla teorii motywacji oznacza to konieczność przesunięcia punktu ciężkości w tłumaczeniu ludzkich zachowań z bodźców materialnych i racjonalnej kalkulacji na bodźce społeczne (nieformalne) i uczucia. Dla menedżerów zaś oznacza to zwrócenie większej uwagi na stosunki współdziałania i uznanie potrzeb społecznych pracowników oraz zapewnienie im poczucia przydatności i znaczenia.
[J. Penc]

Zobacz również: oczekiwania pracowników , ocena pracownika , piąta funkcja zarządzania


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch