Witamy, 30 maj 2020 r. Imieniny: Ferdynanda, Gryzeldy
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Słownik polsko-angielski A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

System informacji marketingowej - marketing information system

podstawowy element systemu informacyjnego firmy, tj. formalny zespół ludzi i środków technicznych, których celem jest zbieranie, gromadzenie i przetwarzanie informacji rynkowych oraz ich przekazywanie zespołowi przygotowującemu decyzje marketingowe.
System ten powinien obejmować wszystkie najważniejsze obszary zainteresowań przedsiębiorstwa (geografia rynku, struktura rynku, możliwości konkurentów itp.) oraz zapewniać szybkie przetwarzanie danych ukierunkowane na pilne zaspokajanie życzeń odbiorców oraz nawiązywanie z nimi szybkich i elastycznych kontaktów, szybką realizację zamówień i ekspedycję zamówionej dostawy. Każda firma powinna mieć swój własny katalog informacji i swoją mapę informacyjną (przedstawia węzły, w których wykonywane są czynności informacyjne oraz linie przepływu informacji między węzłami), w zależności od sytuacji na rynku, geografii i charakteru rynku, przedsięwzięć dla rozwoju wyrobów i zdobycia nowych rynków, nacisków konkurencji, jakości sieci dystrybucji, możliwości zawierania nowych transakcji itp.
System informacji marketingowej składa się z dwóch podsystemów: informacji operatywnej i informacji specjalnej. Podsystem informacji operatywnej zawiera dane dotyczące ilości, jakości i udziału rynkowego poszczególnych wyrobów, struktury wyrobów i klientów potrzebne do selekcji rynków i analizy rejonów według ilości, wartości i udziału w rynku, a także do badania odchyleń negatywnych. Podsystem ten informuje o tym, jaka jest całkowita sprzedaż w danym momencie, jakie rynki są dla przedsiębiorstwa interesujące (objętość i głębokość rynku), jaki jest udział poszczególnych segmentów w ogólnym rynku, jakie są trudności w sprzedaży i możliwości jej zwiększenia.
Podsystem informacji specjalnej dostarcza danych do rozwiązywania problemów o charakterze strategicznym, a także dokonywania ocen specjalnych, np. oceny ,,dojrzałości” wyrobu, rentowności jego produkcji, celowości wydatków na reklamę, sprzedaż i promocję, celowość wychodzenia z rynku itp.
[J. Penc]

Zobacz również: badania marketingowe


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Łańcuch sklepów - Sieć sklepów sprzedaży detalicznej jednego przedsiębiorstwa. Grupa sklepów pojedynczego lub zbiorowego właściciela, pod wspólnym zarządem, ze...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch