Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Bisocjacja - bissociation

,,podwójne kojarzenie” – termin z zakresu kreatywnego myślenia. Według A. Koestlera bisocjacja oznacza wzajemne przenikanie dwóch systemów odniesienia pod względem treści, zakresu i utworzenie przynajmniej jednego związku, którego podwójna przynależność odsłania stosunek mogący rozwiązać dany problem. Taką relacją biosocjacyjną jest w zarządzaniu na przykład organizacja macierzowa, system rotacji kadr itp.
Podstawą teorii biosocjacyjnej jest spostrzeżenie, że żadna twórcza idea nawet oryginalna nie powstaje sama z siebie. Myśl twórcza rodzi się przez wzbogacenie, rozwinięcie i nową kombinację doświadczeń, przeżyć i wyobrażeń swego autora, już znanych mu idei, dostępnych informacji, zapamiętanych doświadczeń, które są zmagazynowane w pamięci i następnie zreorganizowane. Teoria bisocjacji wyjaśnia myślenie kreatywne, które wykorzystuje wyobraźnię, intuicję i fantazję do twórczego rozwiązywania problemów, dzięki bogatszym i różnorodnym skojarzeniom (asocjacjom), jakie mogą powstać w podświadomości, a które często wytraca się w powodzi racjonalnych uwag i logicznych operacji myślowych (np. przesądów, uznanych prawd, presji środowiska itp.). Krótko mówiąc, teoria ta zachęca do generowania takich wyobrażeń i myśli, które inspirują oryginalne rozwiązanie problemu, a więc do poszukiwania inspirujących relacji i odsłaniania nowych zależności i twórczego łączenia elementów przez silne zaangażowanie wyobraźni.

Zobacz również: metody heurystyczne , mądrość działania , zdolność twórcza


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch