Witamy, 19 kwietnia 2024 r. Imieniny: Alfa, Leonii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Konsument - consumer

Ten, który konsumuje jednorazowo produkty i usługi dla zaspokajania podstawowych potrzeb oraz zużywa w dłuższym okresie wyroby, urządzenia i inne dobra, wytwarzane przez producentów, zaspokajające potrzeby wyższego rzędu. Konsumentami są wszyscy ludzie, a większość z nich jest finalnymi nabywcami dokonującymi zakupów dla własnych potrzeb i potrzeb swych rodzin. Pozyskiwanie konsumentów i jak najlepsze zaspokajanie ich potrzeb jest głównym dążeniem i podstawą sukcesów zorientowanych marketingowo przedsiębiorstw. Konsumenci są w coraz większym stopniu rynkowo edukowani, cenią dobre produkty i zdrową żywność, domagają się rzeczywistych wartości i satysfakcji z kupowania i użytkowania nabytych produktów i usług. Cechy społeczne charakteryzujące styl życia i sposób zaspokajania potrzeb to: 1. materialna i duchowa kultura życia, 2. przynależność do grupy i klasy społecznej i wynikające stąd podobieństwo konsumentów pod względem zawodów, dochodów trybu życia itp., 3. pełnione role społeczne, zawodowe, rodzinne, obywatelskie itp., 4. przynależność do grup odniesienia wywierających wpływ na zachowania rynkowe i rodzaje oraz sposoby zaspokajania potrzeb, 5. liczba członków rodziny i faza jej cyklu rozwojowego, 6. czas przeznaczany na różne formy aktywności i odpoczynku. Konsumenci stali się specjalistami od kupowania. Współczesnego konsumenta ukształtowały i nadal kształtują następujące czynniki:
 swoboda wyboru i zakupu każdego produktu od różnych producentów, przedsiębiorstw handlowych i usługowych w różnym czasie i miejscu,
 wyższy poziom wykształcenia i doświadczeń dzięki kontaktom ze światem,
 znaczne zróżnicowanie potrzeb i możliwości ich zaspokajania różnymi produktami krajowymi i zagranicznymi o różnej cenie i jakości,
 nastawienie na zdrową żywność, ochronę zdrowia, piękny wygląd i młodość,
 wyraźne wyodrębnienie grup potrzeb i rodzajów produktów dla ludzi młodych i przedsiębiorczych,
 wyższy i rosnący poziom wymagań co do asortymentu i poziomu obsługi,
 wzrost i zróżnicowanie dochodów kształtujące potrzeby i wymagania ich zaspokojenia przez różne grupy konsumentów
 gotowość akceptowania użytecznych, atrakcyjnych i wyróżniających się oryginalnością nowości produkcyjnych,
 chęć nabywania masowych produktów o światowych markach i reputacji,
 krytycyzm wobec reklamy oraz wszelkich prób manipulowania podczas sprzedaży,
 traktowanie zakupów jako przyjemności i oczekiwanie wynikających z tego wartości.
Klienci czerpią satysfakcję z następujących korzyści dokonywania zakupów:
 wysoka jakość produktu lub usługi,
 stałość utrzymywania jakości w miejscu sprzedaży,
 cena będąca we właściwej relacji do jakości produktu, jego nowości i cech oryginalności,
 dostępność produktu we właściwym miejscu i czasie,
 kompleksowa i życzliwa obsługa,
 możliwość wypróbowania produktu przed dokonaniem zakupu,
 uzyskanie porady dla dokonania właściwego wyboru,
 natychmiastowa reakcja na reklamacje i nie kłopotliwa dla nabywcy procedura jej korzystnego załatwiania.
Zdaniem P. Kotlera, charakterystyczne przemiany postaw konsumentów polegają na tym, że w latach siedemdziesiątych gotowi byli płacić „więcej za więcej” faworyzując dobra luksusowe, w latach osiemdziesiątych „więcej za to samo”, a obecnie „więcej za mniej”, co oznacza, że zwyciężają tylko ci, którzy mogą sprzedawać produkty najwyższej jakości po najniższej na świecie cenie.
[T. Sztucki]

Zobacz również: klient


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Koncepcja marketingu - Wyraża dążenie i ukierunkowanie działalności przedsiębiorstw dla osiągania maksymalizacji konsumpcji, maksymalizacji satysfakcji nabywców,...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch