Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Biznes - business

słownikowo - interes związany z transakcjami kupna i sprzedaży. Biznesmen to człowiek interesu. Biznesem w tym znaczeniu są interesy polegające na przedsięwzięciach rynkowych w produkcji, usługach i handlu. Biznes oznacza także przedsiębiorstwo nastawione na osiąganie zysku z produkowania i sprzedawania wyrobów i usług. W obu pojęciach istotą biznesu są pomysły tworzące wartości dla sprzedających i kupujących. Modelowe określenie biznesu obejmuje:
1. uczestników – podstawą każdego przedsięwzięcia jest ustalenie jego uczestników, określenie ich potrzeb i wymagań, które mają być zaspokojone oraz problemów wymagających rozwiązania,
2. procesy jakie mają być wykonywane i sprawnie zarządzane,
3. zasoby niezbędne dla realizacji procesów,
4. organizacja umożliwiająca realizowanie celów, podejmowanie decyzji i wykonywanie procesów.
Według Abella zakres działania biznesu może być zdefiniowany w trzech wymiarach: grup klientów, potrzeb klientów oraz technologii. Przedsiębiorstwo musi precyzyjnie określić swój zakres działalności, aby móc stosować właściwe strategie osiągania swych celów. Utworzenie biznesu wymaga określenia jego misji, funkcji jakie musi spełniać dla zapewnienia korzyści nabywcom, segmentów rynku na których będzie prowadzona działalność, technologii wykonywania procesów produkcyjnych, usługowych i handlowych oraz zapewnienia niezbędnych zasobów. Celem biznesu jest tworzenie nabywców, jako podstawowego źródła osiągania sukcesów i powstawania zysków. Biznesem jest organizacja, która spełnia swe funkcje przez marketing towarów i usług. Multibiznesem jest przedsiębiorstwo zaangażowane w kilka rodzajów biznesu. Biznes międzynarodowy obejmuje transakcje zawierane przez przedsiębiorstwo umiejscowione w dwóch lub większej liczbie państw. Biznes globalny to działalność prowadzona w skali światowej przez organizację gospodarczą o trudnej do określenia siedzibie.



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch