Witamy, 19 kwietnia 2024 r. Imieniny: Alfa, Leonii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Konserwatyzm - conservatism

Łacińskie słowo conservare oznacza utrzymywanie, zachowywanie. Konserwatyzm określa się jako zachowanie tego, co jest, przeciwstawianie się temu co nowe, nieznane i nie wypróbowane. Jest przywiązaniem do znanych i powtarzalnych wzorów, przyzwyczajeń, upodobań, obyczajów i doświadczeń. Konserwatyzm idealizuje przeszłość i wytwarza postawy niechętne postępowi, zmianom i reformom w dziedzinie polityki i gospodarki jak też zmianom w organizacji i sposobie wykonywania pracy czy zaspokajania potrzeb konsumpcyjnych. Współczesny amerykański historyk i socjolog C. Rossiter wyróżnił cztery podstawowe odmiany konserwatyzmu. Pierwszą jest konserwatyzm temperamentu wywołujący brak skłonności człowieka do jakichkolwiek poważniejszych zmian w sposobie życia, pracy, udziału w działalności społecznej, ekonomicznej, itp. Drugą jest konserwatyzm posiadania. Polega on na dążeniu do ochrony materialnego statusu, reputacji, władzy, zajmowanej pozycji itp. Trzecia odmiana to konserwatyzm praktyczny. Wyraża się zadowoleniem z tego, co jest i przeciwstawianiem się temu co mogą przynieść zmiany niosące za sobą zagrożenia status quo. (Znany amerykański ekonomista Milton Friedman, laureat nagrody Nobla, opublikował wraz z żoną książkę pod znamiennym tytułem Tyrania status quo.) Ostatnią odmianą jest konserwatyzm filozoficzny wynikający z wyznawanych wartości, cenionych instytucji i praw, norm, które należy bronić dla ochrony porządku i światopoglądu. Konserwatysta jest z reguły pesymistą, co do możliwości i korzyści zmian. Konserwatyzm jest przeciwstawieniem przedsiębiorczości, biznesu i podejmowania działalności marketingowej.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Koncepcja marketingu - Wyraża dążenie i ukierunkowanie działalności przedsiębiorstw dla osiągania maksymalizacji konsumpcji, maksymalizacji satysfakcji nabywców,...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch