Witamy, 18 kwietnia 2024 r. Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Paradoks wydajności - paradox of productivity

efekt sprzeczny z przekonaniem, że wzrost wydajności powinien przyczynić się do wzrostu konkurencyjności firmy i zapewnić jej lepszą pozycję ekonomiczną. Większość menedżerów zakłada, że utrata rynku jest spowodowana wzrostem kosztów i że należy wprowadzać programy ich redukcji. Założenie to jest błędne. Poprzez narzucenie firmie zadań natury krótkofalowej uniemożliwia się rozwinięcie strategii wytwarzania zasadzającej się na kreowaniu innowacji. Menedżerowie zajęci maksymalizacją tygodniowych wyników, będą unikać nowych rozwiązań, które te wyniki mogą popsuć. Poza tym przedsiębiorstwo koncentrując się na sprawach produkcji i maksymalizacji wydajności (od której zależy poziom wynagrodzenia), odwraca uwagę od innych zagadnień, które decydują o całości ponoszonych kosztów. Podnoszenie wydajności koncentruje się zwykle na zwiększeniu efektywności robocizny bezpośredniej, choć jej koszty wynoszą zaledwie od kilku do kilkunastu procent wartości sprzedawanych wyrobów. Wyższej wydajności wymaga się przede wszystkim od robotników (zwiększenie dyscypliny pracy, dodatkowe motywacje itp.), co odwraca jedynie uwagę od funkcjonowania całego systemu produkcji. Doświadczenie uczy, że wzrost konkurencyjności jest w zasadniczym stopniu wynikiem poprawy jakości, punktualności dostaw, serwisu dla nabywców, szybkości wprowadzania wyrobów na rynek, elastyczności produkcji, poprawy gospodarki materiałowej, współpracy z ludźmi itp. Tylko najwyżej w 20% wzrost ten stanowi rezultat konwencjonalnych wysiłków na rzecz poprawy wydajności. Oznacza to, że tradycyjne poprawianie wydajności i obniżanie kosztów stanowi mało efektywny sposób podnoszenia konkurencyjności firmy, a skupienie uwagi na redukcji kosztów przesłania skuteczne metody zdobycia rynku, jakimi są choćby zmiany technologii i struktury wytwarzania, a także aktywne formy marketingu. [J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Lojalność nabywców -

systematyczne, stale powtarzające się zakupy danego produktu w tym samym miejscu przez tych samych nabywców na zasadzie przyzwyczajenia, zaufania...

Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch