Witamy, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Metody badania mediów

Mają na celu:
 przystosowanie mediów do potrzeb rodzajów promocji,
 badanie wartości i skuteczności ich oddziaływania,
 ocenę możliwości osiągnięcia za ich pośrednictwem zamierzeń kampanii reklamowych,
 mierzenie efektów przeprowadzonej promocji,
 dostarczanie informacji pomocnych do wyboru i właściwego wykorzystywania środków przekazu dla potrzeb promocji.
Metody badania są zróżnicowane w zależności od środka przekazu oraz cech osobowości i podatności na promocję jej odbiorców. W badaniach prasy istotne są informacje o wysokości nakładu, liczbie i rodzaju czytelników, ich terytorialnym rozmieszczeniu oraz o liczbie zwrotów czasopisma, dającej pogląd na jego popularność i sprawność kolportażu. Dla ustalenia kto?, co? czyta stosowane są badania reprezentacji czytelników pozwalające na określenie ich struktury oraz stosunku do zamieszczanych ogłoszeń, a wiec ich dostrzegalności, stopnia wiarygodności, wpływu na dokonywanie zakupów itp. Organy prasowe dla celów swej własnej promocji prowadzą badania czytelników i atrakcyjności zamieszczanych tekstów reklamowych. Badania radia obejmują czas nadawania reklamy, liczbę słuchaczy danej stacji, ich strukturę wskazującą na wiek, płeć, zainteresowania, zawody itp. W badaniach telewizji stosuje się urządzenia techniczne m. in. audiometr Nielsena, podłączony do telewizorów wybranej reprezentacji telewidzów, rejestrujący kiedy? jaka stacja? jaki program? jest oglądany i jak długo. Wykorzystywane są również bezpośrednie sposoby uzyskiwania informacji od telewidzów za pomocą wywiadów telefonicznych, ankiet lub „dzienników oglądalności”. Stacje telewizyjne, dla pozyskiwania reklamy, analizują i publikują dane wskazujące na swą atrakcyjność i korzyści umieszczania przekazów reklamowych wynikające z liczby telewidzów, oglądalności w określonych godzinach i kosztu dotarcia do potencjalnych nabywców produktów i usług.

Zobacz również: media , media mix


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Etyka biznesu - poważne reagowanie na regulacje prawne, sygnały rynkowe oraz potrzeby społeczne i ekologiczne, a także przewidywanie intencji prawodawcy i trendów...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch