Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Branding - branding

(brand – marka, znak firmowy); kreowanie i wykorzystywanie nazw handlowych w działalności marketingowej firmy. Nazwa handlowa (brand) ma obecnie swoją wartość. Wiele firm dąży do nabycia atrakcyjnej nazwy handlowej (marki) o ugruntowanej pozycji, gdyż dysponowanie taką nazwą przynosi im konkretne wartości marketingowe. Ludzie bowiem preferują produkty o znanej nazwie handlowej, do których się przywiązali dzięki działaniom marketingowym lub z powodu tradycji. Te produkty mają przewagę nad innymi, uzyskaną np. dzięki wysokiej jakości czy znakomitej obsłudze. Nowy konkurent musi wydać wiele pieniędzy, aby przełamać to przywiązanie.
Obecnie istnieją dwie drogi zdobycia nazwy handlowej: wykupienie firmy dysponującej nazwą o ustalonej renomie lub tworzenie nowej nazwy, co wiąże się z poważnymi nakładami i oferowaniem klientom różnorodnych korzyści. Wiele firm decyduje się na kupno nazw handlowych. Wiele też, działając na rozwijającym się rynku, tworzy własne nazwy handlowe. Trudno jest stwierdzić, który ze sposobów jest korzystniejszy. Firmy, decydujące się na jedno z tych rozwiązań, powinny brać pod uwagę główny cel, który chcą osiągnąć, zwłaszcza w dłuższej perspektywie.
Wydaje się jednak, iż z uwagi na wysokie koszty coraz więcej firm będzie w nadchodzących latach używało do wprowadzenia nowych ofert już istniejących marek handlowych. Powszechne będą, jak można sądzić, starania o kupno firm mających stabilne, solidne marki.

Zobacz również: marka , znaczenie marki , strategia marki produktu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch