Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Fundamentalny konkurent - fundamental competitor

firma działająca w tym samym sektorze i posiadająca szczególne osiągnięcia, która dla innych firm może stanowić wzorzec do naśladowania i z którą mogą one porównywać swoje sukcesy i swój rozwój; swoje wady i swoje zalety. Taka firma jest dla innych słabszych firm wygodnym punktem odniesienia, wzorem firmy, jaką inne chciałyby być w przyszłości.
Zdaniem K. Obłója fundamentalny konkurent jako wzorzec do naśladowania powinien spełniać określone warunki marketingowe i organizacyjne.
1. Warunki marketingowe, to:
 udział w rynku – taki jak naszej firmy, a najlepiej większy i rosnący szybciej niż nasz;
 strategia rynkowa – agresywna i obliczona na zwiększenie udziału w rynku, wzrost zyskowności, eliminację słabych graczy i budowanie własnego image;
 zyski – powyżej przeciętnej w branży;
 produkty (usługi) wysokiej jakości, częste modyfikacje, usprawnienia i nowe produkty szybko wprowadzane na rynek.
2.Warunki organizacyjne, to:
 struktura kosztów – lepsza od struktury w naszej firmie;
 technologia produkcji (świadczenie usług) porównywalna lub lepsza niż w naszej firmie;
 logistyka (zakupy, transport itp.) – sprawna;
 system naboru i selekcji personelu skutecznie odsiewający kiepską kadrę i jednocześnie kształtujący bardzo dobrych menedżerów.
Zob. też: benchmarking, benchmarking marketingowy, benchmarking strategiczny.
[J. Penc]

Funding – funding
– konsolidowanie długu, proces konwersji długu krótkoterminowego o stałym oprocentowaniu w dług długoterminowy o stałym oprocentowaniu.
[J. Penc]

Fundusz – fund
– środki pieniężne jednostek gospodarczych lub państwa wydzielone i przeznaczone na pokrycie określonych wydatków, a więc w oznaczonym celu. Fundusze (kapitały) są odzwierciedleniem zasobów majątkowych organizacji i dzielą się na własne i obce (kredyt bankowy, pożyczki, dotacje).
W przedsiębiorstwie państwowym zasoby majątkowe odzwierciedlają dwa fundusze: fundusz założycielski i fundusz przedsiębiorstwa. Fundusz założycielski stanowi wkład wniesiony przez Skarb Państwa, który jest udziałowcem. Wkład ten zostaje wpisany do rejestru, z jego tytułu państwo otrzymuje należną mu obligatoryjnie dywidendę, której wysokość jest określona w procentach corocznie odpowiednio do ustawy budżetowej. Fundusz przedsiębiorstwa stanowi finansowy wyraz dorobku przedsiębiorstwa, który powstał w wyniku prowadzonej przez nie działalności gospodarczej i odzwierciedla on wartość jego majątku własnego. Zwiększenie tego funduszu następuje z zysku pozostającego w dyspozycji przedsiębiorstwa i amortyzacji, a także z dokonania aktualizacji wyceny środków trwałych (in plus) oraz z innych źródeł. Zmniejszenie zaś tego funduszu następuje poprzez: straty bilansowe, umorzenie majątku trwałego, dywidendy, gdy nie mogą być wypłacone z osiągniętego zysku po jego opodatkowaniu, aktualizację wyceny środków trwałych (in minus), nieodpłatne przekazanie osobom prawnym lub fizycznym części mienia (środków trwałych) na podstawie decyzji wydanych przez upoważnione organy.
[J. Penc]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch