Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Marketing on-line - on-line marketing

Jest to najnowszy rodzaj marketingu odbywającego się na „autostradzie informatycznej” czli w Internecie na rynku wirtualnym o bezpośrednim dostępie. Korzyści tego rynku dla działalności marketingowej polegają na tym, że: 1. możliwe staje się docieranie do milionów klientów za pomocą przekazów, które mogą niezwykle szybko i tanim kosztem pozyskiwać nabywców na oferowane produkty i usługi, 2. otwiera on dynamiczne „okno wystawowe” w ogromnej liczbie krajów na całym świecie, którego dekoracja i ekspozycja mogą być stale zmieniane zapewniając firmie otrzymywanie pożądanych zamówień, 3. pozwala na konkurowanie nawet małych i średnich przedsiębiorstw z firmami o światowej renomie. Marketing on-line funkcjonuje dzięki komercyjnym usługom firm grupujących miliony abonentów, elektronicznym informatorom i biuletynom oraz komunikacji internetowej. Internet są to krajowe i międzynarodowe komputerowe połączenia, wykorzystywane przez miliony ludzi w ogromnej liczbie krajów, którzy – dzięki osobistym komputerom i modemom – mogą za niewielką opłatą utrzymywać bezpośrednie kontakty z innymi ludźmi, a także dokonywać zakupów towarów i usług. Przedmiotem sprzedaży są już obecnie prawie wszystkie produkty i usługi. Internet funkcjonujący początkowo jako poczta elektroniczna, służący następnie do kontaktów naukowych, obecnie przekształca się w rynek dobrych interesów. Usługi internetowe, świadczone przez tzw. prowiderów obejmują: podłączenia do sieci, połączenia pocztowe, telefonię sieciową oraz profesjonalne opracowywanie internetowych stron www World Wide Web – multimedialnej formy funkcjonowania Internetu, która umożliwia przekazywanie za pomocą komputera tekstów, grafiki, zdjęć, filmów, ruchu i dźwięku. Każda licząca się firma na świecie ma swój adres w poczcie elektronicznej i przedstawia swe oferty na stronach www. Strony www służą tworzeniu wizerunku firmy, informowaniu o jej działalności, przedstawianiu wytwarzanych produktów i świadczonych usług, zbieraniu zamówień oraz dokonywaniu sprzedaży. Tworzone są także internetowe sklepy, a nawet hipermarkety, oferujące na wirtualnych półkach setki tysięcy artykułów, a także wirtualne witryny reklamujących się w ten sposób producentów. Promocja za pośrednictwem Internetu może też polegać na umieszczaniu tzw. banera, tj. paska z przekazem reklamowym firmy, na szczególnie „odwiedzanych” stronach www. Rozwój tej multimedialnej formy sprzedaży zależy w znacznej mierze od upowszechnienia się kart kredytowych oraz od ich automatycznej bankowej autoryzacji za pomocą komputera. Marketing on-line stwarza bardzo wielu firmom możliwość odnoszenia sukcesów pod warunkiem profesjonalizmu i efektywności działania. W odróżnieniu od powszechnie stosowanych działań marketingowych, a zwłaszcza promocji opracowywanej przez agencje reklamy i rozpowszechnianej za pomocą prasy, radia czy telewizji, przekazy internetowe mogą być przygotowywane przez przedsiębiorstwa we własnym zakresie, także niskim kosztem często zmieniane. Reklamy rozpowszechniane przez masowe środki przekazu są widoczne przez krótki czas i łatwo zapominane. Promocja rozpowszechniana za pomocą Internetu jest dostępna dla zainteresowanych przez 24 godziny i daje ogromne możliwości skutecznego komunikowania się z potencjalnymi nabywcami. Możliwe jest także dowiadywanie się, co klienci sadzą o otrzymanych ofertach, poznawanie ich opinii jak też tworzenie grup dyskusyjnych dla nawiązywania kontaktów z tymi, którzy są zainteresowani otrzymaną ofertą. Zamówienia i zakupy wymagają ustalenia sposobu zapłaty. Możliwe są zamówienia z podaniem numeru telefonu, akceptowaniem numeru karty kredytowej lub też ustalanie innych form zapłaty. Formy porozumiewania się i oferty:  powinny być konkurencyjne,  zorientowane na konsumentów,  wywoływać zainteresowanie nowościami i stwarzanymi okazjami zakupu. Komunikację w tej nowej przestrzeni rynkowej można uważać za elektroniczny ekwiwalent poczty – różnica jednak polega na tym, że doręczanie zwykłej poczty trwa dni i tygodnie i otrzymują ją ustaleni adresaci, podczas gdy za pomocą Internetu wiadomości docierają w ciągu kilku sekund, najwyżej godzin i otrzymują je wszyscy zainteresowani.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch