Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Nieudolne kierowanie - inefficient management

brak właściwych kompetencji i cech osobowościowych umożliwiających efektywne kierowanie, powodujący złą ocenę sytuacji i podejmowanie nieracjonalnych decyzji. Nieudolne kierowanie próbuje się często wyjaśnić stosowaniem zasady ,,awansowania aż do niekompetencji” (zasada Petera), która głosi, że kierownik osiąga stanowisko, na którym już nic sensownego nie potrafi zrobić i zostaje na szczeblu swojej niekompetencji, gdyż dalszych awansów nie ma.
Zasada ta nie wyjaśnia dwóch przyczyn: nieudolności kierownika i niedostatecznych jego osiągnięć, tj. osiągnięć poniżej jego możliwości. Niewydolność kierowana może wynikać z postawienia niewłaściwego człowieka na danym stanowisku, a osiągnięcia poniżej przeciętnej mogą być rezultatem błędnej samooceny, czyli zaniżenia oceny własnego potencjału możliwości.
W literaturze formułuje się różne postacie nieudolnego menedżera. Są to m.in. następujące wzorce:
 kierownik dyktator: decyzje podejmuje sam, nie troszcząc się o to, jakie będą ich skutki w odczuciach i postawach współpracowników;
 kierownik dobroduszny: dba przesadnie o dobry nastrój, eliminowanie konfliktów nawet za cenę efektywności pracy;
 kierownik technik: w jego odczuciu każdy problem jest natury technicznej i może mieć tylko jedno rozwiązanie;
 kierownik niedołęga: nie chce, albo nie umie zająć stanowiska w żadnej sprawie, wypowiada swoje zdanie a później je zmienia;
 kierownik cień: kopia swoich zwierzchników – wykonawca ,,zarządzania przez lojalność”;
 kierownik widmo: praktykuje zarządzanie przez nieobecność, nie ma kompetencji, więc boi się przebywać wśród pracowników, jest ciągle zajęty: narady, konferencje itp.
[J. Penc]

Zobacz również: petryfikacja sprawności , autokrata , pokusa egoizmu , prawa Parkinsona , prawo minimalnego wysiłku


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch