Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

sukces marketingowy

Wymaga połączenia kreatywnego myślenia, syntetycznej analizy, rozpoznania potrzeb i popytu, szybkiej reakcji na zmiany rynku, trafnej strategii i nowatorskiego działania. Według J. Lewis`a Jr. na sukces marketingowy składa się:
1. Znajomość potrzeb nabywców, uzyskiwana na podstawie badań ustalających jakie chcą produkty i usługi.
2. Zrozumienie, co zapewnia sukces, a więc:
 jaki udział w rynku,
 jaka wielkość sprzedaży,
 jaka wysokość kosztów umożliwiająca osiąganie zysku,
 jakie twarde zasady postępowania.
3. Ocenianie osiągnięć nie tylko na podstawie tego, co zostało zrobione, lecz przy porównaniu z tym, co zrobili w tym czasie konkurenci.
4. Niekonwencjonalne myślenie o tym, czym powinno być przedsiębiorstwo i w jaki inny, nowy sposób można działać dla nowoczesnego podejścia do zaspokajania potrzeb.
5. Identyfikacja rynku i określenie długotrwałych szans, jakie może zapewnić ustalanie, nie tylko tego, czego obecnie oczekują nabywcy, lecz czego będą oczekiwali za kilka i kilkadziesiąt lat, aby się do tego systematycznie przygotowywać.
6. Zrozumienie i przekonanie nabywców, że dobry produkt nie może być równoznaczny z tanim produktem, ale musi być wyrazem zasady: „ile płacisz, tyle otrzymujesz”.
7. Rozpoznanie istoty konkurencji, to czym się ona wyróżnia; konkurencja może naśladować produkty, lecz nie jest w stanie naśladować marketingowej filozofii przedsiębiorstwa oraz jego sposobów dążenia do doskonałości.
8. Rozpoznanie bezpośredniego i globalnego otoczenia przedsiębiorstwa dla ustalenia jakie ono stwarza szanse i jakich należy unikać zagrożeń.
9. Ciągłe zwiększanie efektywności wykorzystywania zasobów przedsiębiorstwa przede wszystkim przez eliminowanie zbędnych kosztów i unikanie strat powodowanych nieprzygotowanym działaniem na rynku; opieranie strategii na łącznej korzyści zaspokajania potrzeb oraz osiąganiu wystarczającego, lecz pewnego i długookresowego zysku.
[T. Sztucki]

Zobacz również: czynniki sukcesu przedsiębiorstwa


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch