Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

zasady sukcesu

Zdaniem T. Peters`a i R. Waterman`a sukces umożliwia przedsiębiorstwu stosowanie następujących zasad:
1. skłonność (obsesja) działania, która polega na stałym wymuszaniu szybkiej analizy pojawiających się problemów, formułowaniu odpowiedzi na nie i bezzwłocznym wdrażaniu zaproponowanych rozwiązań;
2. bliski i bezpośredni kontakt z klientem polegający na poznawaniu jego potrzeb, preferencji i upodobań, a następnie szybkim i niezawodnym ich zaspokajaniu;
3. autonomia i przedsiębiorczość, która polega na samodzielności działania jednostek i zespołów zdolnych do przejawiania inicjatywy, aby mogły powstawać nowe koncepcje i produkty;
4. wydajność i efektywność, co oznacza wytworzenie u wszystkich pracowników przeświadczenia, ze ich dobra praca ma zasadnicze znaczenie i że będą oni mieli korzyści wynikające z sukcesu firmy;
5. koncentracja na wartościach, co wymaga położenia nacisku na wartości realizowane przez przedsiębiorstwo (jakość, styl działania, niezawodność usług itp.) i wynikającą stąd filozofię działania przedsiębiorstwa;
6. trzymanie się swojej specjalności, co oznacza koncentrację na podstawowym profilu firmy, a więc wykorzystywanie indywidualnych doświadczeń, zdolności i umiejętności firmy;
7. prosta struktura organizacyjna i nieliczny sztab, co oznacza utrzymywanie nielicznych szczebli zarządzania i niewielu pracowników pełniących funkcje zarządzania;
8. luźne i sztywne formy organizacyjne w strukturze przedsiębiorstwa, oznaczające, że jedne jego sfery działania są wysoce scentralizowane, a inne wysoce zdecentralizowane.
[T. Sztucki]

Zobacz również: sukces , czynniki sukcesu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch