Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Autorytet - authority

(łac. auctoritas – powaga moralna); wysokie poważanie danej osoby w określonym środowisku zawodowym lub społecznym, skłaniające do podporządkowania postaw i zachowań jej opiniom i dyrektywom.
Autorytet oznacza więc powagę moralną i odnosi się do:
 uznania (najczęściej przez ogół) czyjegoś wpływu, znaczenia, poważania, uznania, szacunku, wiarygodności, zaufania itp.),
 człowieka, instytucji, doktryny, pisma itp. cieszących się szczególną powagą w jakiejś dziedzinie w opinii pewnych ludzi.
Autorytet może być formalny i nieformalny. Autorytet formalny wynika z zajmowanego stanowiska i jego źródłem może być instytucja, a nie indywidualne (osobowe i osobowościowe) cechy człowieka. Najbardziej pożądaną formą autorytetu jest autorytet nieformalny. Cieszy się nim taki człowiek, którego walory osobiste (wiedza, umiejętności, zasady moralne, urok osobisty itp.) są bardziej znaczące niż atrybuty zajmowanej przez niego pozycji w społeczeństwie. W życiu społecznym autorytet rzadko jest wynikiem poszanowania czyjegoś stanowiska czy kompetencji, lecz najczęściej wynikiem szacunku za realizowanie głoszonych przez daną osobę wartości i przekonań, szlachetności i prawości postępowania w życiu.
Autorytet menedżera nie opiera się wyłącznie na jego kompetencjach zawodowych i wiadomościach fachowych, lecz również na umiejętności kulturalnego zachowania się i utrzymania dobrych kontaktów z ludźmi.

Zobacz również: integratywny styl kierowania


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch