Witamy, 30 czerwca 2024 r. Imieniny: Arnolda, Emiliany
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Identyfikacja organizacyjna - organizational identification

narzucanie jednostce przez instytucję schematu celów i wartości, co powoduje, że są one przez nią przyswajane i traktowane jako własne. Taka identyfikacja staje się pewnym sposobem pełnienia przez pracownika swojej roli organizacyjnej, który pojmuje ją jako rolę znaczącą dla instytucji, co zwiększa odczuwanie przez niego własnej wartości. Herbert A. Simon wyróżnia dwa rodzaje tej identyfikacji: pierwszy polega na przywiązaniu się pracownika bardziej do operacyjnych celów organizacji związanych z rodzajem wytwarzanych dóbr i usług, drugi natomiast – na przywiązaniu do sprawy egzystencji i rozwoju organizacji.
Identyfikacja organizacyjna jest ważnym czynnikiem modyfikacji zachowań pracowników w konkretnej instytucji i rozbudzaniu w nich motywacji działania, gdyż dotyczy ona przekonania o przynależności do konkretnej społeczności. Jeśli organizacja cieszy się w środowisku dobrą reputacją (goodwill) podnosi to również osobisty prestiż pracownika i jego poczucie dumy z przynależności do takiej organizacji.
Dzięki identyfikacji organizacyjnej następuje integracja indywidualnych celów pracowników z celami organizacji (firmy). Integracja ta jest tym większa, im pracownik ma większe możliwości zaspokajania w niej potrzeb wyższego rzędu, a zwłaszcza potrzeby samorealizacji.
[J. Penc]

Zobacz również: kultura organizacji , normy zachowania , integracja


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Marketing usług turystycznych - powstanie i rozwój marketingu usług turystycznych jest wynikiem ukształtowania się rynku turystyki i konieczności coraz lepszego świadczenia...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch